خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌‌ مطرح کرد:

نقش تأثیرگذار آمایش سرزمینی در برنامه‌ریزی آینده

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۳۰۰

استاندار گیلان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌‌ گفت : طرح آمایش سرزمینی در برنامه‌ریزی آینده‌ استان نقش تأثیرگذار دارد و باید با دقت آماده شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در این جلسه که با موضوع تهیه و بازنگری برنامه‌ آمایش استان گیلان برگزار شد برضرورت نیاز آمایش سرزمینی و نقش آن در برنامه‌ریزی آینده تأکید و تصریح کرد : موضوعات اقتصاد دریامحور، سواحل، کشاورزی، صنعت، پتانسیل بنادر، مناطق آزاد و ویژه و نیز استفاده از فرصت‌های گردشگری که محور برنامه‌های سال جاری است باید در آمایش سرزمینی دیده شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته جلساتی با موضوع طرح آمایش سرزمینی برگزار شد افزود : از سال 1390 طرح آمایش سرزمین در گیلان آغاز شده بود اما نیاز به بازنگری و بروز رسانی داشت.

استاندارگیلان تصریح کرد :  زحماتی در این خصوص کشیده شده اما دارای نواقص‌هایی در برخی بخش‌ها هم بود و  نیاز به اصلاحاتی به منظور تکمیل‌تر شدن و جامع‌نگری بیشتر احساس می‌گردد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت : تلاش شد تا از ظرفیت‌های دانشگاه گیلان با پشتوانه قوی علمی که ارتباط خوبی با دستگاه‌های اجرایی استان دارد و همچنین نخبگانی که علاقمند به توسعه‌ی گیلان هستند در سال های اخیر در تدوین طرح آمایش استان استفاده شود.

استاندار گیلان تدوین طرح آمایش را یکی از وظایف و اختیارات ذاتی سازمان برنامه و بودجه دانست و گفت : دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این موضوع صاحب‌نظر هستند و بر فراگیربودن آن تأکید داشتند   که مقرر شد از ظرفیت افراد برجسته‌ی علمی که در سطوح کشوری  تجربه‌ دارند استفاده شود.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده 26 قانون برنامه ششم توسعه باید تا پایان سال 96 سند ملّی و استانی طرح آمایش سرزمین آماده شود افزود  : طرح آمایش سرزمینی با موضوع اجراء کاملاً متفاوت است و باید تمامی مسائل مربوط به آینده در آن لحاظ شود.

محمّدعلی نجفی با تأکید براینکه بهره‌مندی از تجربیات مدیران اجرایی گذشته و اساتیدی که علاقه‌مند به توسعه استان مهم است ادامه داد:  فرمانداران و مدیران پتانسیل ورود به مسائل را از جمله مطالعات آمایش سرزمین را دارند و قطعاً می‌بایست از نظرات دیگر صاحب‌نظران و نمایندگان مجلس در این زمینه بهره‌مند شویم.

در این نشست فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و همچنین مجری تهیه و بازنگری برنامه آمایش گیلان به بیان نظرات، راهکارها و پیشنهادات در خصوص تدوین طرح آمایش گیلان پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز