خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پرورش گیلان مطرح کرد:

استفاده از تمام ظرفیت‌های درون سازمانی در ریشه‌کنی بیسوادی

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۸۷۷

معاون سوادآموزی استان گیلان گفت: از دغدغه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش انسداد مبادی بیسوادی است و در این خصوص از ظرفیت تمام دستگاه ها و نهادها در شناسایی افراد بازمانده از تحصیل استفاده می کنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، غلامرضا مدبری فر در جلسه مشترک معاونت سواد آموزی با معاونت آموزش ابتدایی استان گفت: امروز ما نباید با سوادی را  به خواندن، نوشتن و حساب کردن محدود کنیم چرا که این ابتدایی ترین سطح سواد است و لازم است در کنار آن تشخیص رفتار درست و رعایت مفاهیم اجتماعی آموزش داده شود.
 
وی درباره تحت پوشش قرار دادن افراد بی سواد عشایری استان گفت: معاونت سوادآموزی استان آماده ارائه خدمات آموزشی به عشایر است و بر این اساس با همکاری معاونت آموزش ابتدایی استان از ظرفیت معلمان عشایری برای آموزش افراد بی سواد استفاده شود.

معاون سواد آموزی استان انسداد مبادی بی سوادی را بسیار مهم خواند و گفت: با همت و تلاش و کمک سایر نهادهای استانی، شهرستانی و ... افراد بازمانده از تحصیل باید شناسایی، جذب و آموزش داده شوند و از ورود افراد جدید به گروه بی سوادان جلوگیری شود.

در این‌جلسه سیروس‌محمدی معاون آموزش ابتدایی استان گیلان گفت: پس از انقلاب اسلامی سازمان سواد آموزی، پیرو فرمان امام (ره) با یک حرکت انقلابی سطح سواد و حوزه فرهنگ را ارتقا داده است.

محمدی خاطر نشان کرد: برخلاف آموزش عادی کشور، آموزش دهنده سوادآموزی همه مراحل تعلیم و تربیت را به تنهایی انجام می دهد و در مواردی خانه شخصی خود را به عنوان کلاس درس انتخاب می کند.

معاون آموزش ابتدایی درباره انسداد مبادی بی سوادی گفت: از دغدغه اصلی وزارت آموزش و پرورش انسداد این مبادی است و در این خصوص از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و نهادها در شناسایی افراد بازمانده از تحصیل استفاده می کنیم.
 
محمدی خاطرنشان کرد: کلیه مدیران مدارس موظفند در زمان ثبت نام از اولیای دانش آموزان مدرک تحصیلی دریافت کنند تا از این طریق اولیای بیسواد شناسایی شوند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز