خبرگزاری کار ایران

فرماندار بندرانزلی:

شخصیت‌های برجسته به جامعه علمی کشور و جهان تعلق دارند

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۵۹۷

فرماندار شهرستان بندر انزلی خاطر نشان کرد: شخصیت‌های علمی همچون علیرضا سایه‌بان دیگر متعلق به خانواده خود نیستند بلکه به جامعه علمی کشور و جهان تعلق دارند .

 به گزارش ایلنا از بندر انزلی، به مناسبت فرا رسیدن چهلمین روز فراق بانوی دانشمند ایرانی زنده یاد مریم میرزاخانی مراسم بزرگداشت این نابغه ریاضی و زنده یاد علیرضا سایه‌بان نخبه ریاضی کشور با حضور  میرشمس مومنی زاده فرماندار ، جمعی از مسئولان و آحاد مردم همیشه در صحنه شهرستان بندر انزلی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد . 

میر شمس مومنی زاده فرماندار شهرستان بندر انزلی در این مراسم  گفت : ارزش انسان ها به میزان اثرگذاری آنان در محیط پیرامونی شان است و هر قدر اشخاص برای جامعه سودمند تر باشند ارزش آنها برای جامعه بیشتر است و هرچه شعاع این تاثیر گذاری بیشتر باشد این ویژگی را پیدا می کنند که فراتر از مرزهای سکونت خود و حتی در جهان شناخته شوند . 
 
وی افزود : ما این نمونه را در عرصه دفاع مقدس با رشادت های شهیدان شاهد بودیم و به جهان نشان دادیم که شهدای ما برای جامعه هستند و اثرگذاری تلاششان مختص همه است .

 فرماندار شهرستان بندر انزلی خاطرنشان کرد: شخصیت های علمی همچون علیرضا سایه بان دیگر متعلق به خانواده خود نیستند بلکه به جامعه علمی کشور و جهان تعلق دارند .

 مومنی زاده ضمن تسلیت درگذشت این دو دانشمند جوان افزود : هرچند که ستاره عمرشان کوتاه بود ولی این دو سرمایه با ارزش برای همیشه در حافظه جامعه علمی کشور و جهان ماندگارند و این وظیفه همه دستگاه های فرهنگی است که با برگزاری مراسم بزرگداشت بطور مستمر ، فرصتی را فراهم کنند تا توجه افکار عمومی به علم ، تولید علم و جامعه علمی معطوف شود تا ضمن آشنایی مردم ، جامعه علمی به نشر علم تشویق شوند . 

در این مراسم مسعود اصفهانی رییس بنیاد ملی نخبگان استان گیلان نیز به تشریح فعالیت این بنیاد علمی پرداخت و پروفسور جعفر بی آزار استاد تمام و عضو هیات علمی دانشگاه گیلان ، فعالیت های علمی بانوی دانشمند ایرانی زنده یاد مریم میرزاخانی را برای حاضرین معرفی نمود .  
در این مراسم سه بانوی ادیب شهرستان در اوصاف دانشمندان جوان اشعار خود را قرائت کردند و در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از فعالیت های خانه ریاضیات زنده یاد علیرضا سایه بان برپا گردید .

شخصیت‌های برجسته به جامعه علمی کشور و جهان تعلق دارند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز