خبرگزاری کار ایران

منتظری در کارگروه مشترک گیلان و مازندران:

ایجاد سایت‌های معدنی اثرات تخریبی را به شدت کاهش خواهد داد

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۰۱۷

رئیس‌سازمان‌صنعت، معدن و تجارت استان‌گیلان بیان کرد: ایجاد سایت‌های معدنی اثرات تخریبی را به شدت کاهش خواهد داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی منتظری اعلام کرد: صبح امروز کارگروه مشترک تعامل ستادی انجام فعالیت های معدنی در عرصه های منابع طبیعی جهت شفاف سازی و یکپارچه کردن تفاهمنامه‌های فی مابین وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در دو استان گیلان و مازندران به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با حضور مدیران ملی و استانی دو ارگان برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اعلام این خبر نشست مذکور را با توجه به ظرفیت های موجود معدنی و اقلیم منابع طبیعی استان های ضرورری دانست و گفت: از طرف پروژ هاهی عمرانی و سایر پروژه هایی که به مواد معدنی و مصالح نیاز دارند و طرف دیگر ملاحظات و محدودیت های زیست محیطی و منابع طبیعی دو استان باعث شده است که تشکیل این کارگروه را جهت رفع مشکلات اجتناب ناپذیر نماید.

وی ادامه داد: برنامه ریزی جهت ایجاد سایت و مجتمع معدنی با هدف کاهش تخریب فضاهای مختلف زیست محیطی و رفع مشکلات سرمایه گذاری در حوزه معادن در دو استان گیلان و مازندران را مهمترین دستاورد این نشست مشترک بود.

علی منتظری اذعان نمود: ایجاد سایتهای معدنی به صورت متمرکز می تواند اثرات تخریبی کمتری در مناطق مختلف ایجاد نماید و هم اکنون این امکانسنجی برای شرق گیلان جهت استفاده از ذخایر معدنی انجام شده است که باعث تسریع در تامین مصالح پروژه های عمرانی و شهری خواهد شد.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر این نشست سازکار تعامل با اداره راه و شهرسازی جهت حذف و اصلاح پیچ های جاده ای خطرناک و ضروری به اصطلاح پیچ بری بود که نحوه صدور مجوز برداشت مواد معدنی آن بررسی و سازکار لازم اتخاذ شد.

منتظری نظارت بر استفاده معادن برداشت شده در پروژه های عمرانی را حائز اهمیت دانست و تاکید نمود: قطعاً نظارت بر میزان برداشت  و استفاده در همان طرح عمرانی، جهت اخذ حقوق دولتی و جلوگیری از سوء استفاده از معادن از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت است که در حال انجام است.

وی همچنین به تعیین تکلیف مواد معدنی مازاد پروژه های عمرانی و پرداخت حقوق دولتی آن اشاره کرد و گفت: معادن ملک خصوصی کسی نیستند و انفال هستند و در هنگام برداشت و بهره برداری باید حقوق دولتی و خسارت آنها پرداخت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای معدنی چه درقالب اصلاح مسیر جاده ای و چه در سایر موارد عمرانی به دقت مورد کارشناسی قرار خواهند گرفت و به شدت با مواردی که به بهانه اصلاح جاده و حذف پیچ درخواست استحصال مواد معدنی را دارند برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز