خبرگزاری کار ایران

استان گیلان چهارمین استان باسواد کشور در سال 95

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۳۲۴

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در ریشه کنی بی سوادی با استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف توانستیم نرخ با سوادی را در استان به 7/ 96 ارتقا دهیم و در میان استان های کشور از رتبه هفتم به رتبه چهارم دست یابیم.

به گزارش ایلنا از رشت،  مهدی حاجتی در جلسه گروه بهبود کیفیت استان با تبریک آغاز فعالیت رسمی دولت تدبیر و امید، گفت: بطحایی وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم  فردی خبره، متخصص و آشنا به مشکلات آموزش و پرورش بوده و با سابقه طولانی در کارهای اجرایی ،از جنس  نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

وی حوزه سوادآموزی را یک شاخص در عملکرد دولت عنوان کرد و افزود: موفقیت دراین حوزه نشان از اجرای تعهدات دولت در برنامه ششم است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به میزان باسوادی مردم ، گفت: استان گیلان در سال 95 با 7 / 96 درصد با سوادی، رتبه چهارم را در سطح کشور را کسب کرده‌است. 

حاجتی  با یادآوری اهمیت حضور فعال و کیفی مدیران در اجرای امور، تصریح کرد: اگر در اجرای هر برنامه‌ای، مدیران مشارکت و حضور فعال داشته باشند آن برنامه با موفقیت همراه خواهد‌شد.

وی خاطر‌نشان کرد: همه باید در ریشه‌کنی بی‌سوادی احساس مسئولیت و تعهد داشته باشند و جهت‌گیری آموزش و پرورش در این زمینه بر مبنای سند تحول بنیادین و تأکیدات مقام معظم رهبری است.

غلامرضا مدبری‌فر معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان هم در این جلسه ضمن اشاره به حجم ابلاغی از سوی سازمان گفت: در سال 96 حجم ابلاغی به استان 9200 نفر بوده که از این تعداد 4000 نفر برای دوره سوادآموزی، 3200 نفر دوره انتقال و 2000 نفر برای دوره تحکیم اختصاص داده شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون 873 سوادآموز معادل 8 / 21  درصد را جذب نموده که از این تعداد 578 نفر اولیای بی سواد هستند.

همچنین در این جلسه نظرات مسئولان ادارات مناطق  رودبار ، آستارا و  رودبنه که بیشترین حجم ابلاغی در سال 95 را تحت پوشش برده بودند، ارائه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز