خبرگزاری کار ایران

افتتاح 260 میلیارد ریال طرح آب و فاضلاب روستایی گیلان در هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۶۹۳

محبعلی رنجور از افتتاح 260 میلیارد ریال طرح آب و فاضلاب روستایی گیلان در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محبعلی رنج ور با اشاره به افتتاح طرح های تامین و تقویت آب آشامیدنی 26 روستای گیلان در هفته دولت گفت: 190 میلیارد ریال برای این طرح ها هزینه شده است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان افزود: با بهره برداری از طرح های مزبور جمعیتی بالغ بر 12 هزار و 533 نفر از نعمت آب شرب پایدار و سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای آبرسانی به این جمعیت روستایی گیلان 258 کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و شبکه ی توزیع، حفر 3 حلقه چاه، بهسازی2 دهنه چشمه، 2 باب ایستگاه پمپاژ و هزار و 450 مترمکعب مخزن اجرا شده است. 

به گفته وی؛ با بهره برداری از این طرح ها شاخص بهره مندی روستاهای گیلان از آب شرب سالم و بهداشتی به رقم 76.1 درصد می رسد.

رنج ور، با بیان اینکه 6 طرح جمع آوری و تصفیه ی فاضلاب روستاهای گیلان نیز آماده ی بهره برداری است، تصریح کرد: با اجرای این طرح ها 4 هزار و 800 نفر از روستاییان شهرستان های رشت، شفت، آستانه اشرفیه، لاهیجان و آستارا از سیستم مدرن فاضلاب برخوردار شده اند.

وی، اعتبار هزینه شده برای این طرح ها را 73 میلیارد و 800 میلیون ریال ذکر کرد./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز