خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری رشت مطرح کرد:

درآمد ۸۲ میلیارد تومانی شهرداری در دو ماه و نیم گذشته/ افتتاح ساختمان شهرداری میدان گیل در یک ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۲۸۴

سرپرست شهرداری رشت گفت: شهرداری رشت در ماه‌های تیر و مرداد بیش از ۸۲ میلیارد تومان درآمد کسب کرده که این آمار در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته‌است.

به گزارش ایلنا از رشت، اولین جلسه شورای اداری شهرداری رشت در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت، با حضور سرپرست شهرداری رشت،علوی ریاست شورای اسلامی ، فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی ، احمد رمضانپور نرگسی ، اسماعیل حاجی‌پور ، محمد‌حسن علیپور، فرهام زاهد و محمد‌حسن عاقل‌منش از اعضای شورای اسلامی شهر رشت ،معاونان شهردار، مدیران مناطق و مدیران سازمان‌های تابع شهرداری در تالار گفت وگوی شهرداری رشت برگزار شد.

فرامرز جمشیدپور،سرپرست شهرداری رشت ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: شروع پنجمین دوره شورای اسلامی رشت را به فال نیک می‌گیریم و این جلسه را برگزار کردیم تا راهکارها و مسیرهای لازم برای ادامه روند امور مدیریت شهری را بررسی کنیم.

سرپرست شهرداری رشت از کسب درآمد بیش از ۸۲ میلیارد تومان در ماه‌های تیر و مرداد در مجموعه شهرداری مرکز و شهرداری‌های مناطق خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

 جمشیدپور تصریح کرد: از ۲۳ خرداد تا ۳۱ مرداد شهرداری منطقه یک ۹ میلیارد تومان درآمد نقدی، ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد غیر نقدی  داشته و نود درصد بودجه شهرداری آن منطقه تحقق یافته‌است.

 وی افزود: شهرداری منطقه دو در دو ماه نیم گذشته نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان وصولی داشته و ۸۵ درصد بودجه آن تحقق پیدا کرد.

سرپرست شهرداری رشت همچنین با اشاره به وضعیت درآمد و تحقق بودجه شهرداری منطقه سه رشت اظهار کرد: در این منطقه نیز تحقق بودجه به خوبی صورت گرفته و مناطق چهار و پنج نیز به ترتیب ۸۸ و ۳۶ درصد درآمدیشان تحقق پیدا کرده‌است.

جمشیدپور اذعان داشت:شهرداری مرکز نیز در دو ماه نیم گذشته ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به صورت غیر نقدی وصول داشته‌است.

وی با اشاره به پرداخت حقوق کارکنان و کارگران شهرداری بیان داشت: حقوق تیرماه پرسنل خدمت‌رسان شهرداری از قبیل کارگران و پاکبانان پرداخت شده و قصد داریم تا پایان هفته با اولویت پرداخت حقوق کارگران، حقوق مرداد ماه را نیز پرداخت کنیم.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به پروژه‌های اجرا شده و پروژه‌های در دست اجرای شهرداری اظهار داشت: پروژه‌های شهرداری را متوقف نکردیم و با جدیت بیشتر در حال بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد هستیم.

جمشیدپور با اشاره به اینکه فاز اول پروژه آب‌نمای پارک ملت با استقبال خوب شهروندان مواجه شده بود و حدود ۱۳ هزار نفر از آن استقبال کردند،گفت: در این راستا تصمیم گرفتیم فاز دوم آن را شروع کنیم و ظرف ۱۰ روز آینده فاز دوم آب‌نمای پارک ملت به بهره برداری می‌رسد تا شهروندان در ایام تابستان استفاده لازم از آن را ببرند.

 وی با اشاره به پروژه‌های جمع آوری آب‌های سطحی گفت: از سال گذشته پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی را با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان و به طول ۵۹ کیلومتر در برنامه داریم و در هفته های اخیر نیز پروژه جمع آوری آب های سطحی در خیابان بخت پسند و وصال به بهره برداری رسید.

 جمشیدپور از افتتاح ساختمان شهرداری میدان گیل در یک ماه آینده خبر داد و بیان کرد: برای این پروژه در طول ده سال اخیر ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان نیز به زودی افتتاح می شود و برای بهره برداری آن ۴۵۰ هکتار زمین از منابع طبیعی گرفتیم.

سید امیر حسین علوی، رئیس شورای شهر رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: انتقاداتی که از سوی اعضای شورا مطرح می‌شود در راستای خدمت رسانی بیشتر برای شهروندان است.

رئیس شورای شهر رشت افزود: تغییرات حرکتی شورای پنجم برای مردم ملموس خواهد بود و در کمتر از یک ماه آینده عملی می‌شود.

علوی بیان کرد: شورای چهارم با تمامی مشکلات و سختی های خودش به پایان رسید و اکنون مسیر جدیدی برای ما شروع شده‌است.

احمد رمضانپور نرگسی،عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه بیان داشت: خدا را شاکرم بعد از گذشت ۳۳ سال در جمع همکاران شهرداری برگشتم.

وی افزود: شهرداری در مقایسه با سایر دستگاه‌های اجرایی بیشترین تعداد مراجعات مردمی را دارد و مسئولیتش سنگین است.

عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: اینکه امروز در آرامش به سر می بریم مدیون خون شهدای دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستیم و باید بتوانیم از خون شهدا پاسداری کنیم.

رمضانپور نرگسی مطرح کرد: برای اجرای پروژه ها در بخش های مختلف عمران ، حمل نقل ، گردشگری ، محیط زیست و ... منابع داخلی شهرداری کافی نیست و باید از منابع بیرون نیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر به عنوان مجری و سیاست‌گذار شهردار را انتخاب می‌کند اذعان داشت: انتخاب مدیران شهرداری به اعضای شورا ارتباطی ندارد و ما باید به شهردار اعتماد کنیم و از او مسئولیت بخواهیم و هنگامی که در انتصاب مدیران شهرداری دخالت کنیم در آن صورت شهردار نمی‌تواند به اعضای شورا پاسخگو باشد.

اسماعیل حاجی‌پور، عضو دیگر شورای شهر رشت به اهمیت تکریم ارباب رجوع و بازنشستگان شهرداری تاکید کرد و گفت:بازنشستگان شهرداری که ۳۰ سال برای این مجموعه زحمت کشیدند نباید پشت در مدیران منتظر بمانند.

وی افزود: برای رسیدن به افق توسعه شهر رشت در سال ۱۴۰۰ به افراد با تجربه نیز نیازمندیم.

محمد حسن عاقل منش، عضو شورای شهر رشت هم در این جلسه اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در دوره پنجم شورای اسلامی با همت شما مدیران شهرداری اتفاقات شایسته ای برای رشت رقم بزنیم و آن اتفاق چیزی جز توسعه رشت در سال ۱۴۰۰نیست.

وی تاکید کرد: توسعه شهر رشت برای سال ۱۴۰۰ آغاز شده و امروز باید با برنامه‌ریزی و برنامه محوری هدفمند با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

عضو شورای شهر رشت اذعان داشت: امروزه کارگران شهرداری به شدت ناراحتند که زندگی آنها با مشکل مواجه شده است و آتش نشانان ما گله‌مند هستند با اینکه خودشان برای آرامش شهروندان تلاش می کنند ولی در منزل خودشان آرامش ندارند. 

 عاقل منش در ادامه گفت: کارگران شهرداری نیز در خانواده های خود خجالت زده هستند و این گرفتاری ها،خرج ها و مشکلات بیمه ای کارگران دل هر انسانی را به درد می آورد.

وی بیان کرد: چه شد شهرداری رشت که در دهه های گذشته حقوق ها را به موقع پرداخت می کرد ولی امروز نمی‌تواند حداقل چیزی که کارگران از ما انتظار دارند را محقق کند.

عضو شورای شهر رشت تاکید کرد: امروز باید خانواده بزرگ شهرداری را با کار شبانه روزی و احساس مسئولیت بیشتر خوشحال کنیم.

عاقل منش با اشاره به اینکه وظیفه ما اعضای شورا این است که به مجموعه شهرداری آرامش دهیم گفت: باید فضای مدیریتی را به گونه ای فراهم کنیم که شهردار و مدیران شهرداری بتوانند با جدیت به کار خود بپردازند.

وی اظهار کرد: امیدوارم با استفاده از تجارب و همدلی بتوانیم به نقطه ای مطلوب برسیم که دغدغه ما پرداخت حقوق پرسنل نباشد و دغدغه ما پرداخت تشویقی و پاداش ها باشد.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ نقطه پایانی شورای پنجم است بیان داشت: امروز باید برای آن نقطه تلاش کنیم و برای آن نقطه در ابعاد مختلف برنامه داشته باشیم و بدانیم اکنون در چه نقطه ای هستیم و در پایان شورای پنجم در چه نقطه ای قرار خواهیم گرفت.

فرهام زاهد، عضو دیگر شورای شهر رشت در این جلسه مطرح کرد: امیدواریم در این دوره از شورا با برنامه ریزی مبتنی بر عقلانیت قدم های موثر برداریم و در پایان چهار سال شرمنده عزیزانی که به ما اعتماد کردند نباشیم.

فاطمه شیرزاد،سخنگوی شورای شهر رشت در این جلسه اظهار کرد: آرزو می کنم در طول این ۴ سال با همدلی و هم افزایی بیشتر در خدمتگزاری، اتفاقات خوبی را در رشت مشاهده کنیم.

سخنگوی شورای شهر رشت افزود: اتفاقات خوب برای تحول و توسعه شهر رشت مد نظر ماست و قصد عقب نشینی نداریم و همه باید برای انجام اقدامات موثر تلاش کنیم.

فاطمه قدیمی،مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: از زمان راه اندازی تالار گفت و گوی شهرداری رشت بیش از ۲۰۰ نشست در حوزه های مختلف فرهنگی،هنری،مذهبی،ایثار و شهادت،گردشگری،سازمان های مردم نهاد و ... برگزار شده است.

وی افزود: امیدواریم با حضور اعضای دوره پنجم شورای شهر رشت،شهر رشت روز به روز مسیر بهتری را سپری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز