خبرگزاری کار ایران

برگزاری نهمین جلسه بررسی عملکرد طرح های پژوهشی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۵۷۰

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، از برگزاری نهمین جلسه بررسی عملکرد طرح‌های پژوهشی از محل اعتبارات یک درصد پژوهشی سال 94 استان، خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گفت: از 12 تیر ماه سال جاری، روزهای دوشنبه هر هفته، جلسات بررسی عملکرد طرح‌های پژوهشی با حضور مراکز پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی استان در این مرکز برگزار شده است.

کیمیا تنهایی ادامه داد: در این جلسات که ابعاد مختلف طرح‌های پژوهشی توسط مجری یا مشاور دستگاه اجرایی مربوطه، ارائه می‌شود، اثر ‌بخشی طرح‌ها و کاربردی شدن آن و نیز اطلاع‌رسانی از نتایج پژوهش دستگاه‌‌های اجرایی به منظور جلوگیری از پژوهش‌های تکراری، مورد تأکید قرار گرفته است.

تنهایی تأکید کرد: این امر می‌تواند به هدایت طرح‌های پژوهشی در راستای توسعه استان و رفع چالش‌های بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی استان، کمک شایانی نماید.

    مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان اضافه کرد: با توجه به اهداف فوق، نهمین جلسه بررسی عمکرد طرح‌های پژوهشی در بخش اول، به طرح پژوهشی اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان با عنوان «کار شایسته در صنایع استان» اختصاص یافت که دکتر الله‌یاری مجری طرح، به تشریح، 4  شاخص اصلی برای اندازه‌گیری کار شایسته در جامعه نمونه، شامل: امنیت کاری، شرافت کاری، فرصت برای انجام کار و انتخاب و انجام کار در شرایط آزاد،  بر اساس استانداردهای بین المللی تعریف کار شایسته، پرداخت.

     وی ادامه داد: در جریان این پژوهش این شاخص‌ها با استفاده از خبرگان استان، بومی‌سازی شد و به صورت نمونه‌گیری از کارکنان کارگاه‌های صنعتی کوچک (کمتر از 10 کارکن)، متوسط (10 تا 50 کارکن) و بزرگ (50 کارکن به بالا) با تکمیل پرسشنامه، در شهرستان‌های استان، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج آن به کارفرما ارائه شد.

    تنهایی اظهار داشت: در بخش دوم جلسه، خانم ساسانیان از اداره کل استاندارد استان، به ارائه نتایج طرح پژوهشی «ارزیابی اثرات پودر گردو، اوکالیپتوس، نعناع و عصاره سیر  بر خواص حشره کشی و دورکنندگی شپش برنج» پرداخت.

وی اضافه کرد: در این طرح با توجه به عواقب مسمومیت و کشندگی قرص برنج، امکان استفاده از پودر گیاهان یا عصاره آنان، در مبارزه با شپشه برنج  مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به اثبات آثار مثبت استفاده از گیاهان فوق و آثار سوء استفاده از قرص شیمیایی برنج، از جمله آمار خودکشی در کشور، کاربردی شدن پژوهش فوق مورد استقبال اعضاء حاضر در جلسه از جمله نماینده پارک علم و فناوری استان و پژوهشکده چای استان قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز