خبرگزاری کار ایران

باحضور نوبخت ، وزیر صنعت معدن و تجارت واستاندار گیلان:

تفاهم نامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی امضا شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۰۵۴

مراسم امضای تفاهمنامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی برگزار شد.

به گزارش ایلنا ، مراسم امضای تفاهمنامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه ، وزیر صنعت معدن و تجارت و استاندار گیلان مدیرعامل بانک کشاورزی، سازمان صنایع کوچک و شرکتهای صنعتی ایران و انجمن صنایع پوشاک ایران در محل سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

محمد علی نجفی در آیین امضای تفاهمنامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی با بیان اینکه متوسط سرمایه گذاری در هر استان 68 میلیارد تومان  است که 90 درصد آن از محل تسهیلات بانکی تامین می شود گفت : دوره بازپرداخت این تسهیلات پنج ساله و نرخ سود آن 9 درصد است که فرصت خوبی برای اشتغالزایی در مناطق روستایی فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه سرانه ایجاد اشتغال در کشور برای هر نفر 100میلیون تومان است گفت : سرانه ایجاد اشتغال در پوشاک 27 میلیون تومان است که نشان دهنده اهمیت اقتصادی این طرح برای ایجاد اشتغال در گیلان است.

نجفی با اشاره به شاخص های اقتصادی و پتانسیل های گیلان در بخش نساجی گفت: باتوجه به اینکه این طرح بصورت پایلوت تابستان امسال در گیلان امضاشد اقدامات اولیه برای ایجاد شرکتهای توسعه پشتیبان و کارگاه های روستایی در نواحی صنعتی منتخب انجام شده است.

وی گفت: گیلان پیشینه قوی در صنعت نساجی دارد اما این صنعت در دو دهه اخیر با مشکلاتی در استان مواجه شد که  از همه  ظرفیت های موجود برای شکوفایی آن بهره گرفته‌ایم.

 نجفی افزود: سرمایه گذاری در صنعت نساجی علاوه بر تأمین سهم بزرگی از اشتغال، ارزش افزوده فراوانی در بر دارد و مانع از خروج ارز به دلیل واردات پوشاک می‌شود.

استاندار گیلان افزود: همچنین اجرای این طرح موجب ایجاد فرصت‌های صادراتی می شود.

وی گفت: یکی از مشکلات بخش نساجی در استانها از جمله در گیلان نداشتن شبکه توزیع و فروش قوی است که باتوجه به حضور انجمن پوشاک ایران و هاکوپیان در این تفاهم نامه این مشکل برطرف خواهد شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تعداد فعالان بخش صنایع دستی و فرش دستبافت از 5 هزار نفربه بالای 23 هزار نفر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: باید برای حمایت از تولیدات داخلی تعرفه واردات ابریشم افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز