خبرگزاری کار ایران

فرماندار صومعه سرا تاکید کرد:

لزوم مشارکت مردم در طرح های زیست محیطی و پسماند

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۴۱۵

فرماندار صومعه سرا بر لزوم مشارکت مردم در طرح های زیست محیطی و پسماند تاکید کرد.

به گزارش ایلنا ازصومعه سرا ، علی فتح اللهی گفت؛در بحث مدیریت پسماند ضرورت دارد همه دستگاهها ورود کنند و مردم نیز در طرح ها مشارکت نمایند و با تغییر نگاه ها بدانند که اولین کسانی که از محیط ناپاک وآلوده زباله آسیب می بینند خودشان هستند.

وی از فضای پاکیزه و بدور از زباله بعنوان یکی از معیارهای جذب گردشگر یاد کرد و بیان داشت: ورود مردم در پای کار به آثار و نتایج مثبت خواهد انجامید.

فتح اللهی خاطر نشان کرد: در گذشته روستاها زباله خروجی نداشت و زباله های تر به کود مصرفی کشاورزی تبدیل میشد.

فرماندار صومعه سرا ظروف و نایلونهای یکبارمصرف پلاستیکی را "بدلیل جذب دراز مدت در طبیعت" یکی از تهدیدهای محیط زیست دانست و بیان داشت: گزارش عملکرد ادارات باید بصورت فرهنگ سازی عمومی و ایجاد رغبت مردم در تفکیک از مبدا و... باشد.

وی ادامه داد: ایران یکی از کشورهای متمدن دنیا با سابقه فرهنگی دیرینه است و با برخورداری از نعمتهای مختلف طبیعی و موقعیت خوب جغرافیایی ، حیف است که با زباله چهره زشت و ناپسندی بخود بگیرد.

فتح اللهی در پایان گفت:فرهنگ یعنی احترام به قانون کشور و احترام به طبیعت نیز سوای از فرهنگ نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز