خبرگزاری کار ایران

در دیدار پیشکسوتان حوزه ورزش با علوی تاکید شد:

توسعه‌ورزش محلات و حمایت از تیم‌های قهرمانی از سوی مدیریت شهری رشت

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۱۲۴

ریاست شورای شهر رشت، بر حمایت عاملانه مسئولان ارشد استان در حمایت از ورزش تاکید کرد و گفت: در شرایط تهاجم فرهنگی، بهترین راهکار توسعه و حمایت از ورزشکاران و توسعه زیر ساخت های ورزشی است.

به گزارش ایلنا از رشت، جمعی از پیشکسوتان رشته های مختلف ورزشی با رئیس شورای شهر رشت دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که حسنی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز حضور داشت، مشکلات و کمبودهای حوزه ورزش بویژه راهکارهای توسعه ورزش های قهرمانی مطرح شد.

رییس شورای شهر رشت، در این نشست، تلاش های شورا و مدیریت شهرداری رشت را یادآور شد و گفت: رویکرد شهرداری ها امروز تنها حوزه عمرانی و خدماتی نیست و بر همین اساس پروژه های عمرانی در سال های اخیر، توسعه و ایجاد زیر ساخت های لازم برای توسعه ورزش های محلات بوده است.

امیر حسین علوی همچنین، با اشاره به حمایت های مادی و معنوی شورا و شهرداری از ورزش های قهرمانی، تصریح کرد: کمک های مالی به تیم های مطرح فوتبال رشت، کمک به هیات شطرنج و کمک به آرمان حدادی ، برای فتح قله هیمالیا و... تنها بخشی از نگرش های مدیریت شهری در حمایت از ورزش بوده است.

وی همچنین اظهار کرد: آزادسازی حریم رودخانه ها و تغییر کاربری به بوستان هایی با امکانات ورزشی برای مناطق کم برخوردار نیز همچنان در دستور کار ماست.

علوی ضمن قدردانی از حمایت های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، در حمایت از ورزش محلات، بر تداوم این حمایت ها تاکید کرد.

پیشکسوتان رشته های مختلف ورزشی ، کمبودها، مشکلات و موانع موجود در توسعه ورزش را بیان نموده و ضمن ارایه راهکارهایی از ریاست شورا خواستار حمایت و توسعه ورزش های محلات و ورزش های قهرمانی شدند.

معاون اسبق ورزش و جوانان گیلان، برخی از پتانسیل های موجود در رشت برای توسعه فضاهای ورزشی نام برد و افزود: در شرایطی‌که رشت دریاچه عینک و رینگ اطراف را دارد، به راحتی می‌تواند قایقرانی، دوچرخه‌سورای، پیاده روی و... فقط در محدوده عینک توسعه دهد.

مسرور، همچنین در حوزه ورزش های همگانی گفت:  در شرایطی که گیلان در بخش کرزش های همگانی، تیپ یک معرفی شده اما در جدول ۸استان کشور، در رده هشتم قرار دارد.

وی، به مشارکت کم شهروندان رشت در همایش پیاده روی خانوادگی هم اشاره نمود و تصریح کرد: در شرایطی که در همایش پیاده‌روی آستارا ۱۵۰۰۰ نفر شرکت می‌کنند، رشت با جمعیت بیش از ۸۰۰ هزار نفر، تنها ۶۰۰ نفر شرکت می کنند

مسرور یاد قهرمانی های محمود نامجو را هم گرامی داشت و تاکید کرد: حوزه مدیریت ورزش گیلان نیازمند واکاوی جدی است.

این پیشکسوت حوزه گیلان فعالیت های خوب سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری را هم ستود و ابراز کرد: برخی زیر ساخت های اجرا شده نیازمند تکمیل و توسعه است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از امادگی این سازمان برای برگزازی المپیاد ورزشی محلات خبر داد و افزود: این بدعت می تواند آغازی برای تداوم در سال های آتی باشد.

علیرضا حسنی ابراز کرد: برگزاری جام پیشکسوتان فوتبال محلات را توانستیم برگزار نماییم و آمادگی داریم با تعامل سازمان ورزش و جوانان، سازمان فرهنگی می تواند حوزه های ورزشی دیگر را هم تقویت نماید.

وی از تدوین دستور العملی برای ضابطه مند کردن اهدای جوایز به ورزشکاران خبر داد و تاکید کرد: این ضابطه در ۳سطح، مدال اوران کشوری، آسیایی و جهانی تنظیم شده است.

ریاست شورا، بر حمایت عاملانه مسئولان ارشد استان در حمایت از ورزش تاکید کرد و گفت: در شرایط تهاجم فرهنگی، بهترین راهکار توسعه و حمایت از ورزشکاران و توسعه زیر ساخت های ورزشی است.

علوی با اشاره به لایحه کمک به تیم سپیدرود  که شب گذشته در صحن شورا بررسی شد، تصریح کرد: شورای شهر ردیف بودجه ۳ میلیارد تومانی برای حمایت مادی از تیم های ورزشی مصوب کرده است. با این حال تلاش شورا این است که این کمک ها عادلانه به همه تیم ها تخصیص یابد و نگاه یکسونگرانه به ورزش فوتبال نباشد.

 وی به شرایط بحران مالی شهرداری رشت اشاره نمود و تاکید کرد: در شرایطی که مدیریت شهری توان پرداخت به موقع حقوق کارکنان را ندارد، با تصویب شورا کمک های خوبی به تیم های ورزشی،اهدای جوایز به قهرمانان و کمک به تیم سپید رود داشته است اما توان مالی شهرداری بیش از این نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز