خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان مطرح کرد:

چاپ و نشر صنعتی فرهنگی است/ ۲۷۰ چاپخانه در گیلان فعالیت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۸۵۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان با اشاره به وضعیت صنعت چاپ در گیلان گفت: هم اکنون ۲۷۰ واحد در صنعت چاپ استان فعال هستند که شامل ۸۴ چاپخانه می‌شود.

به گزارش‌ایلنا از رشت،‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در سومین همایش استانی‌تجلیل از فعالان صنعت چاپ گیلان که در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار شد، با بیان اینکه در گذشته‌های دور کلام شفاهی و سینه به سینه نقل می‌شد، اظهار کرد: با پیدایش خط، جهان خرد آغاز و خط ملاک ارزش گذاری جوامع شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به پیشرفت خط در طول زمان با بهره گیری از تکنولوژی و ایجاد صنعت چاپ اشاره کرد و افزود: صنعت چاپ تنها یک صنعت مکانیکی نیست بلکه صنعتی فرهنگی با بهره‌گیری از هنر است.

فاضلی با بیان اینکه صنایع فرهنگی نتیجه گرا هستند، تصریح کرد: این صنعت با ارائه ایده و عمل بدان باید کسب درآمد کرده تا بتواند تاثیرگذاری جامع داشته باشد.

وی با اشاره به وضعیت صنعت چاپ در استان گفت: هم اکنون ۲۷۰واحد در صنعت چاپ استان فعال هستند که شامل ۸۴ چاپخانه می شود.

فاضلی با بیان اینکه در سال جاری مجوز تاسیس پنج چاپخانه صادر شد اذعان کرد: همچنین ۱۵۰ چاپخانه دیجیتای، ۲۴ واحد سیلک و ۱۲ واحد هیستوگرافی است.

وی خواستار هم پوشانی در صنعت چاپ شد و خطاب به شورای شهر رشت اظهار کرد: صنعت چاپ در گیلان به دلیل نزدیکی با برخی استان‌های صنعتی دچار آسیب‌هایی شده و بسیاری از امور چاپی گیلان به استان‌های همجوار سفارش داده می‌شود که مانعی برای پیشرفت این صنعت در استان است و باید راهکاری اندیشیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خواستار همراهی مسئولان با فعالان صنعت چاپ شد و ادامه داد: شورای سیاستگذاری شهر رشت مصوباتی جهت رونق صنعت چاپ و درآمدزایی بیشتر این حوزه داشته و بر ارائه سفارش‌های مربوط به این حوزه توسط شهرداری‌های مناطق در داخل استان تاکید کند.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت چاپ در استان موجب اشتغالزایی، پویایی، درآمدزایی و رونق این صنعت می‌شود گفت: صنعت چاپ در گیلان باید به جایگاهی برسد که حتی از استان های دیگر کار وارد این استان شود نه اینکه خارج شود.

فاضلی بر تجهیز چاپخانه ها و لزوم تبدیل چاپخانه‌های سنتی به مدرن تاکید و اظهار کرد: جهت تجهیز چاپخانه‌ها و خرید دستگاه‌های جدید می توان از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره گرفت.

فاضلی با تاکید بر اینکه تنها نباید به گذشته پرافتخار و بودن ها تکیه داشت گفت: باید بر روی هست‌ها تمرکز کنیم زیرا موجب مطرح شدن تقاضاها و هموار شدن مسیر می‌شود.

در پایان این مراسم از ۱۶ نفر از مدیران و کارگران چاپخانه‌ها، پیشکسوتان و خانواده فعالان فقید صنعت چاپ استان تقدیر شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز