خبرگزاری کار ایران

مدیریت مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان تاکید کرد:

لزوم رعایت ضوابط شهرسازی قبل از صدور نقشه و اجرای ساخت

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۴۲۷

مدیریت‌مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: بر اساس مکاتبات به عمل آمده با کلیه شهرداران‌استان و هماهنگی با سازمان‌نظام مهندسی ساختمان مقرر شد تا ضوابط شهرسازی در زمان صدور تراکم ساختمانی، دستور نقشه و پیش پروانه ساختمانی رعایت شود.

به گزارش ایلنا از رشت،  به جهت اهمیت  زیباسازی و سیما و منظر شهری ، اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان با هماهنگی سازمان نظام نظام مهندسی بر کنترل ضوابط شهرسازی قبل از انجام کنترل نقشه های ساختمانی تاکید کرد.

 بر همین اساس علی نیا، مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت:  بر اساس مکاتبات به عمل امده با کلیه شهرداران استان و هماهنگی با سازمان نظام مهندسی ساختمان مقرر شد تا ضوابط  شهرسازی در زمان صدور تراکم ساختمانی، دستور نقشه و پیش پروانه ساختمانی رعایت شود.

وی افزود: بر همین اساس مقرر گردیده تا سازمان نظام مهندسی به کلیه دفاتر نمایندگی‌ها، دفاتر مهندسی، اعضای کنترل کننده نقشه‌های معماری و شهرسازی، مشاوران و طراحان حقوقی،  دفاتر طراحی ، مهندسان طراح و ناظر ، سازندگان حقیقی و حقوقی و همچنین مالکان اطلاع رسانی لازم را به عمل آورد.
 
علی نیا در این زمینه خاطرنشان کرد: ارائه مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان در مورد کاربری‌ها، سطح اشغال و تراکم به عنوان یکی از مدارک جهت انجام کنترل و بررسی نقشه ها ( به همراه سایت پلان و نقشه های مهمور کارگروه امور زیربنایی ) برای کلیه ساخت و سازها در خارج از محدوده ی قانونی شهرها و روستاها الزامی است.
 
وی تصریح کرد: کلیه پروژه هایی که برای انجام نقشه به سازمان نظام مهندسی مراجعه می کنند باید با طرح های تفضیلی و نیز اخرین ضوابط ابلاغ شده شهرسازی انطباق داشته باشند و هرگونه تایید نقشه، توسط مهندسین و دفاتر طراحی و اعضاء کنترل کننده نقشه های آن سازمان ، بدون توجه به ضوابط شهرسازی تخلف محسوب شده و برخورد انتظامی با آنان خواهد شد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز