خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان :

تغییرات در مدیریت شهری باعث ضربه به پسماند گیلان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۰۲۷

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: تغییرات در مدیریت شهری باعث ضربه به پسماند استان می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه حدود 650 گرم سرانه زباله هر روستایی در روز است اظهار کرد: 600 تن پسماند روستایی داریم و نحوه جمع‌آوری آن در بعضی از روستاها متفاوت هست و عدد ثابتی نداشته و بستگی به جمعیت روستاها دارد.

مازیار سید نژاد تصریح کرد: در بحث مدیریت پسماند روستایی ما اقدامات خوبی در منطقه انجام دادیم که ان‌شاءالله شاهد ادامه پیدا کردن این اقدامات باشیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان بیان کرد: برای دهیاران و روستاهای دارای سکنه استان یک برنامه عملیاتی را بعد از برگزاری جلساتی با سازمان‌های مختلف طراحی کردیم که تفکیک زباله از مبدأ در رأس آن بود.

وی با اشاره به اینکه کمپوست خانگی و تبدیل به کود برای راه‌حل پایدار در استان نبوده است افزود: به کمک سازمان‌های مردم‌نهاد که در روستاها فعالیت دارند ان‌شاءالله حلقه‌های پسماند محلی را تشکیل می‌دهیم.

سید نژاد بیان کرد: برای بحث بهداشتی در روستاها موظف کردیم که علاوه بر شهرداری‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد هم نظارت بر تفکیک زباله از مبدأ داشته باشند.

وی بابیان اینکه مشارکت سازمان‌ها در پیشرفت این مسئله کمک خواهد کرد گفت: همکاری و پیگیری مستمر فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و مشارکت روستائیان کلید رسیدن به نقطه مطلوب خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اینکه تغییرات باعث ضربه به پسماند استان می‌شود افزود: باید ساختار به‌گونه‌ای باشد که پسماند با تغییرات مدیریت دچار تغییر نشود و باید در این زمینه آسیب‌شناسی شود و البته همکاری دستگاه‌های مربوط هم می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی افزود: در دوره‌های گذشته در بحث پسماند آموزش را توسط سازمان‌های مردم‌نهاد برای روستائیانی که در کنار جاده زندگی می‌کردند داشتیم که البته این آموزش به‌صورت دوره‌ای بوده و کیفیت مطلوبی هم نداشت.

سید نژاد بیان کرد: زباله‌ها نباید از روستاها خارج شود و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مشکلات را در همان روستاها حل کنیم و دیگر شاهد چنینی مشکلاتی در روستا نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز