خبرگزاری کار ایران

شهیدی مطرح کرد:

صنایع باید کمترین تنش را به محیط زیست وارد کنند

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۳۳۴

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: صنایع باید در جایی مستقر باشند که کمترین تنش را به محیط زیست وارد کنند .

به گزارش ایلنا از رشت، احمد علی شهیدی در خصوص تمرکز واحدهای صنعتی و تولیدی در گیلان بیان داشت: درحال حاضر در صنعت فولاد ظرفیت خوبی داریم. یکی از دلایلی که این استان شرایط مناسبی را برای صنعت فولاد دارا است مسئله منابع آب است زیرا فولاد صنعتی نیازمند به آب است.صنایع سلولزی هم به خاطر شرایط اقلیمی و چوب است که شرایط مساعدی را فراهم کرده است .  

وی در ادامه بیان داشت: در صنایع شیلات  و کشاورزی، چای، صنایع غذایی، صنایع تبدیلی، مثل کنسرو ماهی  را می‌توان نام برد که در کنار این‌ها سایر صنایع هم مستقر هستند .  

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت : یکی از شهرک‌های ما شهرک صنعتی لوشان است که اقلیمش فرق می‌کند. رده زیست محیطی شهرک به صورتی هست که صنایعی که شاید بخاطر مسائل زیست محیطی نمی‌توانند در جلگه گیلان مستقر باشند آنجا مستقر هستند . در آنجا هم البته دو محدودیت زمین و محدودیت آب داریم که البته با حمایت‌هایی که می شود قابل رفع است .

وی در ادامه در خصوص فرایند تشکیل شهرک‌های صنعتی بیان داشت: ما نقاط مورد نظر را استعدادیابی می‌کنیم اینکه آیا واجد شرائط هستند. شرائط لازم نظیر دسترسی به جاده‌های اصلی، امکان حمل و نقل و تردد مثل بنادر ،دسترسی به برق ، آب و گاز است که البته  مسائل زیست محیطی هم درنظر گرفته می شود  . 

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : صنایع باید در جایی مستقر باشند که کمترین تنش را به محیط زیست وارد کنند و خود ما هم  در ایجاد آنها  تمهیداتی بیندیشیم که  بعد از اینکه به  بهره برداری  رسیدند و ایجاد شدند همچنان دوست محیط زیست باشند .

 وی در ادامه در خصوص تمهیدات انجام شده در تشکیل شهرک های صنعتی بیان داشت: تمهیدات انجام شده شامل این است که 25 درصد به فضای سبز اختصاص یابد 10 درصد در مشاعات است توسط شهرک صنعتی  و  15 درصد هم با سیاستهای تشویقی شرکت  توسط واحدهای صنعتی که اراضی به آنها  واگذار می‌‌شود ایجاد میشوند و بوجود می آید همینطور تصفیه خانه فاضلاب  ایجاد می شود  پس در یک جمع بندی می‌توان گفت آمایش سرزمین و امکان سنجی و مکان یابی انجام میشود تا مکان مورد نظر ایجاد شهرک صنعتی مشخص شود  و مساحت و طرح توسعه شان هم مشخص شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز