خبرگزاری کار ایران

شعبانپور خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی مسئولان فنی بخشداری‌ها و دهیاری‌های سراسر گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۰۸۳

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان از برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه مسئولان فنی بخشداری‌ها و دهیاری‌های سراسر استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از رشت، کارگاه آموزشی یک روزه مسئولان فنی بخشداری‌ها و دهیاری‌های سراسر استان تحت عنوان قوانین و مقررات ساخت و ساز در روستا، با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و سایر مسئولان ذیربط و با محوریت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان در محل سالن غدیر استانداری برگزار شد.

حجت شعبانپور در این همایش با اشاره به قوانین‌مرتبط با ساخت‌وساز در خارج از محدوده شهرها و شهرک‌ها، بر لزوم برخورد به هنگام با تخلفات ساختمانی در محدوده روستاها، جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها، اجرای طرح هادی روستایی و ساماندهی پسماند روستایی با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد تاکید کرد.

وی با اشاره به تفاهم نامه مشترک با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، اظهار کرد: باتوجه به اهمیت ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و توانمندسازی روستائیان جهت ماندگاری جمعیت روستایی در روستاها و جلوگیری از پدیده حاشیه نشینی در شهرها، می بایست همکاری لازم به منظور تسریع در روند پرداخت تسهیلات یارانه‌دار برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها صورت پذیرد.

در ادامه این همایش، معاون دادستان گیلان بر لزوم برخورد جدی و قانونی با عاملین‌تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌‌ها تأکید کرد.

گفتنی است، در پایان این کارگاه آموزشی، مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط دستورالعمل‌ها و مقررات مربوط به‌حوزه‌های‌مختلف ساخت و ساز در بخش روستایی را با مسئولان فنی‌بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز