خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان:

رعایت حجاب و عفاف مختص قشر خاصی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۴۱۱

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: رعایت حجاب و عفاف مختص قشر خاصی نیست و باید در بین همه اقشار جامعه این اصل نهادینه شود.

به گزارش ایلنا از رشت، دومین نشست ستاد حجاب و عفاف دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور اعضاء در دفتر رئیس  این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در این جلسه علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تسلیت نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: بحث ترویج و فرهنگ سازی حجاب و عفاف در جامعه از اولویت‌هایی است که باید در راستای اشاعه آن فعالیت کرد و رعایت حجاب و عفاف مختص قشر خاصی  نیست و باید در بین همه اقشار جامعه این اصل نهادینه شود.

وی با اشاره به وظیفه دانشگاه در پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی ، گفت:  ما وظیفه داریم تا در مقابل هرگونه ناهنجاری که می‌تواند به جامعه آسیب بزند و ما را از مسیر ارزشهای اسلامی خود دور کند، ایستادگی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تأکید کرد: باید کاری کنیم تا با پیشگیری اجتماعی و فرهنگ سازی، آگاه سازی مخاطبان و استفاده از تمام ظرفیت‌ها ، کمترین امر و نهی را در این حوزه داشته باشیم.

امیرتیموری با ابراز امیدواری نسبت به همکاری حوزه های مختلف دانشگاه در این امر، بیان کرد: ما اعتقاد داریم دانشجویان جامعه اسلامی عفت لازم را دارند، البته ممکن است تعداد کمی از دانشجویان به هنجارها توجه نداشته باشند ولی اکثر دانشجویان ما به موضوع حجاب و عفاف معتقدند.

وی تأکید کرد: دانشجویان ما از طرف دشمنان انقلاب با هجمه عظیمی روبرو هستند که باورها و اعتقادات آنان را هدف قرار داده است و ما به عنوان مسئول وظیفه داریم تا با برنامه ریزی درست و ارائه برنامه های فرهنگی مهندسی شده، فرزندانمام را در مقابل این هجمه ها حفظ کنیم.

 امیرتیموری تصریح کرد: در حال حاضر بدحجابی جامعه اسلامی و جوانان ما را تهدید می کند، باید در کنار دیگر دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب، وظیفه انسانی، شرعی و دینی خود را به نحو احسن در ساعات حضور دانشجویان در دانشگاه با ارائه برنامه‌های فرهنگی مناسب، انجام دهیم. 

وی با اشاره به تأثیر حجاب و عفاف در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: کسانی که در جامعه با عفت زندگی می‌کنند از ارتکاب به جرائم مصون‌تر هستند و کسانی که عزیزترند کمتر در معرض خطر قرار دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خواستار کار در خصوص مقوله حجاب و عفاف در دانشگاه شد و خاطرنشان کرد : دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت مطمئنا با برنامه های ارائه شده، تجربه و دانش متولیان فرهنگی خود با قوت در حوزه عفاف و حجاب به وظایف خود عمل خواهد کرد تا شرمنده شهدا نباشیم.

در ادامه هر یک از اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مطالب مطرح شده ارائه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز