خبرگزاری کار ایران

با هدف بررسی مشکلات غرفه‌داران صورت گرفت؛

دیدار اعضای هیات امنای بازارچه تختی با رئیس شورای شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۴۲۹

با هدف رونق گرفتن بازارچه تختی، اعضای هیات امنای این بازارچه با رئیس‌شورای شهر رشت دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش‌ایلنا از رشت، در این نشست صمیمانه، هیات امنای بازارچه‌ تختی خواستار ایجاد راه دسترسی از سمت سعدی به این بازارچه شدند تا این بازارچه از رکود خارج شود.

همچنین به دلیل فقدان گاز لوله کشی شهری در این بازارچه، غرفه داران خواستار تسهیل در دریافت انشعاب گاز به بازارچه‌ای شدند که مالکیت آن با شهرداری است و غرفه‌داران سرقفل دار این بازارچه هستند.
 
یکی از اهالی کسبه بازارچه تختی، در این باره گفت: یکی از مشکلات اساسی این بازارچه نبود گاز برای صاحب اصناف است که همین امر تاکنون موجب اتش سوزی های مکرر در بازارچه شده است.

جوادی افزود: از ۷ مورد آتش‌سوزی در سال‌های اخیر در این بازارچه ۵ مورد بخاطر فقدان گاز بوده است زیرا کسبه ناچارند از گاز پیک نیک استفاده کنند.

مسئول خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ نیز در مورد مشکلات اهالی این محدوده به اجمال سخن گفت و اظهار کرد: تاکنون منطقه ۳ تنها توانسته است خدمات فضای سبز محدودی به این محدوده ارائه دهد.

بشر دانش گفت: برخی سیم کشی‌ مغازه های این بازارچه ایمن نیست و در فصل سرما هم فقدان گاز موجب آتش سوزی در بازارچه می شود و برای ساکنان محله هم خطر ساز می شود. بنابراین نیاز است که این بازارچه ساماندهی شود.

پیروزان، دیگر کارشناس منطقه ۳ نیز گفت: بازارچه تختی ۱۱۴ غرفه دارد ولی درصد کمی از غرفه ها استغال مناسب دارد اما کسب و کار در این بازارچه رونق ندارد . یکی از دلایل ان فقدان راه دسترسی مناسب به این بازارچه است. بنابراین شهرداری منطقه تلاش دارد مشکلات اهالی را برطرف کرده و یک راه کندرو از سمت سعدی به بازارچه در دستور کار خود قرار دهد تا این بازارچه هم رونق گیرد.

کارشناس منطقه ۳ افزود: بازسازی و بهسازی بازارچه تختی از دیگر برنامه های منطقه است که ضمن محترم شمردن حق مالکیت، غرفه هایی که بی اجازه اضافه بنا داشته اند ساماندهی نماید.

پیروزان در مورد مشکلات اضافه بنا با توجه به قرار گیری این بازارچه در حریم رودخانه و موانع قانونی هم توضیحاتی ارایه داد و تصریح کرد: تلاش داریم با تعامل با اعضای کسبه این بازارچه و راهکار قانونی بخشی از مشکلات این بازارچه را رفع نموده و رونق دوباره ای به بازارچه تختی بدهیم.

وی افزود: ایجاد فضای سبز و لاین کندروی سنگفرش داخل بازارچه از جمله این طرح ها بود که در دست بررسی است و با توجه به موقعیت قرار گیری بازارچه تختی و نزدیکی به چهارراه گلسار، می‌تواند رونقی به بازارچه دهد. با توجه به ساخت و سازهای غیر مجاز در این بازارچه، کمیسیون ماده صد شهرداری رای به تخریب هم داده است با این حال شهرداری تلاش دارد با دید مساعدت ، رای تخریب را اجرا نکند و با کمک خود غرفه داران مشکل بازارچه را رفع نماید ضمن اینکه برای شهرداری نیز منفعت مادی متصور نیست.

رئیس شورا نیز بر رفع مشکلات این بازارچه تاکید کرد و افزود: زحمات غرفه دارانی که این بازارچه ممر درامد ایشان است برای مدیریت شهری پوشیده نیست و ما هم در مجموعه شورا و شهرداری تلاش داریم با رفع اشکالات هم به غرفه داران کمک کنیم و هم با خدمات بهتر به شهروندان در یک بازارچه محلی رضایت مردم را هم جلب نماییم.

علوی افزود: امسال نتوانستیم ساماندهی بازارچه تختی را در بودجه شهرداری قرار دهیم با اینکه پیشنهاد منطقه بود ولی به دلیل محقق نشدن درامدهای شهرداری ناچار شدیم برخی موارد را حذف و بودجه امسال شهرداری را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: تلاش داریم به کمک فرمانداری و عزم هیات امنای بازارچه، مشکل بازارچه تختی را رفع و رونقی به ان دهیم.

علوی ابرازکرد: ایجاد خیابان‌نیازمند اعتبار است و مشارکت هیات امنا هم به کسب و کار این عزیزان رونق می‌دهد و شهرداری هم امادگی دارد با اینکه در بودجه دیده نشده است، با شیوه های دیگر و مشارکت غرفه داران، راه دسترسی از سمت سعدی به این بازارچه ایجاد شود.

علوی به بحران مالی شهرداری اشاره و تصریح کرد: اگر شرایط مالی اجازه می داد، شهرداری اعتبار برای راه این بازارچه هزینه می کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز