خبرگزاری کار ایران

با حضور درخشان دانشگاه آزاد استان گیلان:

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان به کار خود پایان داد

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۸۶۱

هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان با برپایی۳۲ غرفه در هفته پژوهش، باحضور استاندار گیلان و مسئولان استانی در رشت به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا از رشت،‌ حسین فلاح باقر شیدائی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تبریک هفته وحدت گفت: هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان گیلان با هدف فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و فرهنگ سازی جهت نهادینه کردن پژوهش در جامعه، همچنین شناسایی توانمندی‌های پژوهش و فناوری مراکز تحقیقاتی و پژوهشگران برتر و امکان تجاری‌سازی یافته‌های پژوهش و فناوری در استان گیلان و شهر رشت افتتاح شد. 

وی ادامه داد: این نمایشگاه در سالن ورزشی آتش نشانی شهر رشت در مساحتی بالغ بر  ۱۱۰۰ مترمربع برگزار شد که دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز مانند سالهای گذشته در کنار دیگر دستگاههای حاضر در نمایشگاه حضوری فعال داشت که غرفه دانشگاه با ارائه بیش از 40 محصول فناورانه  از واحد های استانمورد توجه و تقدیر استاندار  گیلان، ریاست پارک علم و فناوری استان گیلان و بازدید کنندگان قرار گرفت.

 مسئول غرفه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان همچنین اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با تغییر اساسی در رویکرد خود از آموزش به پژوهش کاربردی و توسعه فناوری، با حمایت از توسعه فناوریهای مورد نیاز کشور، در تلاش است زمینه های توسعه هرچه بیشتر اقتصاد دانش بنیان و ایجاد اشتغال پایدار بر پایه فناوری های بومی را در کشور فراهم نماید.

فلاح باقر شیدائی با معرفی دو دستاورد فناورانه برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تصریح کرد:اجرای موفق پروژه طراحی و ساخت سیستم استخراج کافئین از ضایعات چای در این دانشگاه که دو اختراع از این طرح به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به ثبت رسیده است، دانش طراحی و ساخت سیستمهای استخراج فوق بحرانی در مقیاسهای مختلف در این دانشگاه توسعه و بومی سازی شده است. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در معرفی طرح برتر فناورانه دوم، به سیستم ترکیبی تصفیه داروهای ضد سرطان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این طرح هم اکنون در مقیاس پایلوت در دانشگاه اجرا شده و اقدامات لازم برای اجرای اولین نمونه صنعتی آن در بیمارستان بوعلی تهران در حال انجام است.

 فلاح در تشریح این محصول فناورانه تاکید کرد: « داروهای ضد سرطان در صورت وارد شدن به محیط زیست، حتی در غلظت های نانوگرم در لیتر، اغلب به دلیل آبگریزی در بدن موجودات تجمع یافته و باعث آسیب های جدی به انسان و موجودات دیگر می شوند. این داروها در پساب کارخانه های تولید کننده داروهای ضد سرطان و نیز پساب خروجی از بیمارستانها، وجود داشته و با استفاده از روشهای معمول تصفیه قابل حذف نیستند.

وی ادامه داد: دستگاه ساخته شده در این طرح از یک سیستم تلفیقی برای تخریب وحذف داروهای ضد سرطان از پساب بهره می گیرد و آزمایشات انجام شده نشان داده است که این سیستم قادراست پساب ذکر شده را به طور موثری تصفیه نماید.

دبیر ساها استان گیلان همچنین بیان کرد: انجام این طرح در راستای انجام یکی از وظایف دانشگاه در قبال جامعه برای شناسایی و آگاهی دادن به موقع به جامعه در خصوص خطرات زیست محیطی و ارائه راهکارهای علمی و عملی برای رفع آنها می باشد. 

لیست برخی از محصولات ارائه شده دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان عبارتند از:

محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت: سیستم تصفیه پساب داروهای سرطانی، سیستم پایلوت استخراج کافئین از ضایعات چای، میکروسل، ساخت انواع کوره های صنعتی و...، پمپ سرنگی فشار بالا، ساخت تجهیزات آزمایشگاهی، دستگاه اندازه گیری و دانه بندی سنگهای معدنی در حال استخراج، تولید اسانس های گیاهان بومی با کاربری غذایی و دارویی، ساخت دستگاه تشخیص خصویات کیفی فیزیک برنج، تشخیص سریع سکته مغزی ایسکمیک از طریق تصاویر CT-Scan مغز، تولید بذر اضلاح شده  بادام زمینی، تولید بذر اصلاح شده لوبیا محلی گیلان، تولید قطعات اپتوالکترونیک و تحقیق و توسعه فناوری لایه های نازک رسانای شفاف، تزریق پلی آمید، تخلیص و فرآوری قیر طبیعی، استخراج مواد ارزشمند از میکروجلبک، تولید نانو ساختارهای مغناطیسی با قابلیت کاربرد در شیمی سبز، احضار دیجیتال بی سیم، کیت های رباتیک و تجهیزات الکترونیک، دستگاه کنترل دما و رطوبت، چندراهی برق با ریموت کنترل، دستگاه آبیاری اتوماتیک، طراحی وساخت خاک هم زن (روتیواتور)، دستگاه فرانژ شمار کامپیوتری برای کاربردهای تداخل سنجی، فرایند ساخت گرید بهینه برای سیستم های مامو گرافی با استفاده از تکنیک برش لیزری، طراحی و ساخت وسیله باز کننده آناتومیکی ناحیه عمل دیسک گردن، هدرینگ رول پنو ماتیک جراحی، ماشین اتوماتیک شستشوی مخزن و ساکشن ها در بیمارستان، اتصال دستگاه تزریق سیمان ارتوپدی به سرنگ CC50، چراغ سیالتیک هوشمند، دستگاه سنجشگر بزرگی و شدت میدان مغناطیسی در محیط غیر جامد با استفاده از تعیین ثابت تراوایی محیط، نانو کامپوزیت و نانو کاتولیست های مغناطیسی.

محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان:  دستگاه لایه نشانی به روش برو بردتی(Dip coating)، طراحی و ساخت دستگاه تست کننده حسگرهای گازی، طراحی و ساخت ساعت و تقویم دیجیتال، فلزیاب صنعتی، پرنده عمود پرواز صنعتی الکتریکی، شارژرهای عمومی هوشمند، پاور بانک های رومیزی هوشمند، قرنیه مصنوعی، پد جوان سازی، سنگ مصنوعی، انواع چای ارگانیک( اولونک – سبز– سیاه).

 محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش: عایق بتنی ارزان، ماشین چند کلره کف شوی، خنک کننده لحظه ای بطری آب، سامانه ترتیل قرآن همراه با ترجمه گویا، کمپرسور تمام الکترونیک ترمز خودرو، ربات مین یاب خودکار.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز