خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان مطرح کرد:

اقلام فرهنگی و صنعتی گیلان اقتصاد کشور را رونق می‌بخشد/ بازار تابلو فرش اشباع‌شده است

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۱۱۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: اقلام فرهنگی و صنعتی گیلان اقتصاد کشور را رونق می‌بخشد و فرش نیز صنعتی آمیخته‌ با فرهنگ ایران است و باید برای توسعه این هنر حمایت‌ها جدی‌تر شود.

به گزارش ایلنا از رشت،  فرهاد دلق‌پوش، رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان، در دومین همایش فرش دست‌بافت گیلان که امروز  در سالن همایش بانک ملی برگزار شد، بابیان اینکه گیلان استانی است که به دلیل همسایه بودن با کشورهای حاشیه کاسپین برای فروش محصولات صادراتی از بازار ۴۰۰میلیون نفری برخوردار است و باید از این دروازه مطمئن برای صادرات فرش دست‌بافت گیلان بهره بیشتری ببریم.

وی افزود: اقلام فرهنگی و صنعتی گیلان اقتصاد کشور را رونق می‌بخشد و فرش نیز صنعتی  آمیخته‌ بافرهنگ ایران است و باید برای توسعه این هنر صنعت حمایت‌ها جدی‌تر شود.

او با اشاره به اینکه ایران جزء کشورهای ثروتمند دنیا محسوب می‌شود ، خاطرنشان کرد: علیرغم وجود منابع مختلف سهم ما از اقتصاد جهانی ناچیز است و پرداختن به توسعه فرش دستباف می‌تواند میزان قابل‌توجهی از این سهم را در بخش صادرات غیرنفتی کشور افزایش دهد.

دلق‌پوش صنعت فرش را هنر صنعتی پویا دانست که رونق اقتصادی را برای استان به ارمغان می‌آورد، تصریح کرد: بانوان گیلان در صنعت فرش دست‌باف حضور پررنگی دارند و حمایت از بانوان و مردان فعال در این صنعت جزء اولویت‌های کاری ما محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه گیلان، گیلان استانی با قدمتی طولانی در پرورش کرم ابریشم و صنعت نوغانداری دارد، خاطرنشان کرد: باید به‌واسطه ابریشم ، صنعت فرش دست‌باف ابریشمی را در گیلان بیش از گذشته احیا کنیم و به‌زودی گیلان را به‌عنوان پایگاه فرش دست‌بافت ابریشمی در کشور معرفی کنیم.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان افزود: عصر امروز نمایشگاه فرش دست‌باف نیز در گیلان افتتاح می‌شود و به بافندگان فرش‌های شهرستانی غرفه رایگان اختصاص داده‌شده است تا سهولت بیشتری برای فروش محصولات داشته باشند.

فرهاد دلق‌پوش گفت: در حال حاضر بازار تابلو فرش اشباع است و لازم است فرش‌بافان گیلان به سمت تولید فرش دستباف ابریشمی بروند،تا بتوانیم فرش دست‌باف ابریشمی گیلان را درخشان به دنیا معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳هزار و ۴۰۰نفر در صنعت فرش گیلان فعال هستند و ۵۸ کارگاه فعال هستند، افزود: باید با حمایت مالی را گسترش دهیم و برای تحقق این امر می‌توان همدلی را جایگزین موازی کاری‌ها کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز