خبرگزاری کار ایران

در سیزدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای رشت

آرمان حدادی، هیمالیانورد گیلانی تجلیل شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۵۲۰

درسیزدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت،لایحه اصلاح و وضع برخی از مواد عوارض و بهای خدمات پیشنهادی سال آتی در بخش فرهنگی ورزشی بررسی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در  سیزدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت، لایحه اصلاح و وضع برخی از مواد عوارض و بهای خدمات پیشنهادی سال آتی در بخش فرهنگی ورزشی بررسی شد.

همچنین از آرمان حدادی، تنها کوهنورد و همیالیا نورد استان گیلان - که مقام سوم جهان را کسب کرده است- تقدیر شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با اشاره به هفته پژوهش ابراز کرد: امید است این هفته فرصتی باشد تا کشور در حرکت های توسعه ای، پژوهش محور باشد. تا کنون کشور از فقدان پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی در اجرای برنامه ها آسیب زیادی دیده است.

محمد حسن عاقل منش دیگر مناسبت های هفته را گرامی داشت و یاد و خاطره شهید تندگویان را پاس داشت.

وی شب یلدا را به همگان شادباش گفت و اظهار کرد: این یک شب بهانه خوبی است تا سنت صله رحم، تکریم بزرگان خانواده و تکریم اعضای خانواده صورت گیرد.

عاقل منش همچنین گفت: به کمک سازمان فرهنگی و سازمان های مردم نهاد، فردا شب مراسم شب یلدا برای کودکان کار و سمن های فعال در این حوزه برگزار می شود و حضور اعضای  شورا در این مراسم می تواند موجب شادی فعالان این عرصه گردد.

عاقل منش دستور جلسه را قرائت کرد و افزود: لایحه اصلاح و وضع برخی از عوارض و بهای خدمات پیشنهادی سال آتی به کمیسیون فرهنگی ارجاع شده است و سر فصل های مرتبط با حوزه فرهنگی در این لایحه امروز بررسی می گردد.

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری در مورد این لایحه توضیحاتی ارایه داد و ابراز امیدواری کرد که دو منبع در آمدی مهم که از سوی دیوان عدالت اداری ابطال شده است، از منابع دیگر تامین گردد.

تجددی در مورد عوارض بخش تابلوهای تبلیغات و نحوه محاسبه آن توضیحاتی ارایه داد و افزود: این تعرفه منطبق با ایین نامه سازمان سیما و منظر شهری که مصوب شورای شهر است، تنظیم شده است. میزان دریافتی براساس ابعاد تنظیم شده و تابلوهایی که معرف مکان باشد و در یک ابعاد مشخص، عوارضی پرداخت نمی گردد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورا، گفت: در تمام دنیا دریافت عوارض مصوب از شهروندان مرسوم است. اما در کشور ما مردم هنوز به این باور نرسیده اند که یک شهر باید خود هزینه های خود را تامین نماید.

احمد رمضانپور افزود: شاید هنوز مردم به مدیریت شهری اعتماد ندارند و نگرانند که مدیران شهرداری این درآمد حاصله را در راستای خدمات رسانی و رفاهی شهروندان هزینه نمی کنند.

وی تصریح کرد: مدیر درآمدهای عمومی امروز در صحن شورا حضور دارند و به صدق گفته های بنده اذعان می دارند که کمتر از ۴درصد از شهروندان در پرداخت عوارض سالانه مشارکت دارند.

رمضانپور افزود: یا روش شهرداری در دریافت عوارض صحیح نیست و یا اعتماد عمومی به مدیریت شهری کاهش یافته است. چگونه است که مردم خود را موظف می دانند بهای شرکت های آب و گاز و... را در هرماه بپردازند ولی از پرداخت عوارض شهرداری بطور سالانه استنکاف می کنند.

عضو شورا تصریح کرد: اکنون بیش از ۴۰۰۰ خانواده پرسنل شهرداری از همین منابع درآمدی ارتزاق می کنند و توجه به همین نکته هم کمک می کند شهروندان در پرداخت به موقع عوارض مدیران شهرداری را یاری دهند.

رمضانپور در بخش دیگری از سخنان خود در مورد افزایش عوارض تابلوهای تبلیغاتی هم ابراز نگرانی کرد و افزود: لازم است در مورد دلایل افزایش قیمت توضیح بیشتری داده شود. در حال حاضر بسیاری از مراجعین، به دلیل اعتراض به دریافت قیمت تابلوهای تبلیغاتی است.

دریافت عوارض و افزایش آن در شرایطی مشارکت شهروندان را در پی دارد که مدیربت شهری بتواند اعتماد مردم را جلب نموده و به آنها اطمینان دهد این دریافتی در کدام بخش هزینه می شود.

وی با اشاره به تغییر ترکیب جمعیتی شهر و روستا اظهار کرد: برخلاف دو دهه پیش، اکنون ۷۰درصد جمعیت شهری داریم. در خود رشت یک دوم جمعیت کل استان در رشت مستقر هستند.

رمضانپور تصریح کرد: افزایش عوارض نباید به گونه ای باشد که موجب نگرانی و نارضایتی مردم شود. با توجه به افزایش قیمت بنزین نباید شرایطی ایجاد کرد که هزینه های نظام را بالا برد. افزایش غیر منطقی بهای عوارض باید منطقی افزایش یابد و تبعات اجتماعی ایجاد نکند. بنابراین مدیریت شهری نیز باید از هزینه های غیر ضرور پرهیز نماید.

در این نشست همچنین، در مورد بهای عوارض زباله تالارها و مراسمات، نشر کتاب و... نیز بحث و بررسی شد.

در ادامه جلسه، آرمان حدادی تنها کوهنورد و هیمالیانورد گیلان در صحن شورا تجلیل شد.

وی که متولد ۱۳۶۴ است، ۱۷سال است که کوهنوردی می کند و اخیرا توانسته است بدون کپسول اکسیژن قله ۸۰۴۷ متری هیمالیا را صعود نماید.

در این برنامه تجلیل، فیلمی از تلاش های حدادی در صحن شورا به نمایش درامد که چکیده ۵۳روز کوهنوردی ارمان حدادی بود.

حدادی در این صعود توانست پرچم شورا و شهرداری رشت را بر فراز هیمالیا برافراشته نماید.

در این زمینه فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت از اعضای شورا خواست ورزشکارانی که در برند سازی نام رشت تلاش می کنند، برای حمایت های مادی در بودجه گنجانده شود

همچنین در این جلسه، برنامه های پیشنهادی سازمان فرهنگی شهرداری برای روز رشت ارایه شد.

در این جلسه، نامگذاری پارک کودک در بلوار آیت الله رودباری به پیشنهاد مدیریت منطقه ۲به نام پارک کودک ارکیده نامگذاری شد.

همچنین نامگذاری بوستانی بنام کتاب در محدوده منطقه ۴ از دیگر لوایح نامگذاری مصوب در کمیسیون فرهنگی شورا بود.

در این جلسه، برنامه های پیشنهادی روز رشت در کمیسیون پیشنهاد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری گزارشی از پروسه انتخاب روز رشت ارایه داد و افزود: با توجه به تاکید شهردار محترم و به منظور کاهش هزینه ها، بجای یک هفته، ۱۱ و ۱۲دی برنامه های روز رشت را خواهیم داشت.

افتتاح جشنواره غذا، تئاتر خیابانی، تجلیل از مفاخر، نمایشگاه، رونمایی از کتاب عکس رشت، مسابقات ورزشی و اجرای نمایش های گروهی و اجرای کنسرت در سالن یادگار امام از برنامه های پیشنهادی علیرضا حسنی بود.

وی افزود: ویژه برنامه ما تجلیل از مفاخر است.

عاقل منش در این باره گفت: حضور در گلزار شهدا، تجلیل و حضور بر سر مزار میرزا کوچک جنگلی و مدافعان حرم نیز در برنامه های روز رشت گنجانده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز