خبرگزاری کار ایران

جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر گاز گیلان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۹۱۶

جلسه شورای امر به معروف گاز گیلان با حضور جعفر شفیعی معاون امر به معروف و نهی از منکر دولت به مردم استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در این جلسه حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ضمن عرض خیرمقدم به شفیعی درخصوص اهمیت مفاهیم معنوی در شرکت گاز سخن گفت و به بیان گزارشی  از عملکرد شرکت در زمینه توسعه گازرسانی و خدمات شرکت به مردم و جامعه پرداخت.

در ادامه گزارشی از عملکرد شورای امر به معروف و نهی از منکر برای حاضرین در جلسه ارائه شد.

 معاون امر به معروف و نهی از منکر دولت به مردم گیلان ضمن تشکر از عملکرد خوب شورای امر به معروف و نهی از منکر گاز گیلان، با اشاره به آیاتی از قرآن مجید  و احادیثی از پیامبر اکرم  و حضرت علی (ع)، امر به معروف و نهی از منکر را بسیار مهم و ارزشمند توصیف نمود.

وی اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر خلاف سایر اعمال که بین انسان و خداست، بین انسان و انسان است فلذا نوع رفتار افراد بسیار مهم و تعیین کننده است.

شفیعی اهمیت این دو فریضه بسیار زیاد عنوان نمود و اظهار داشت: حتی اگر فردی خود عامل به فریضه نباشد، باز هم امر به معروف و نهی از منکر بر او واجب است ولی  طبیعی است که تاثیر امر به معروف فردی که خود عامل باشد، بیشتر است.

وی با اشاره به نحوه انجام این دو فریضه مهم، بر مهارت رفتاری و برخورد با افرادی که در مقوله ای دچار عیب و اشکال هستند گفت: اگر برای اصلاح موضوعی، شخصیت فرد را تخریب نماییم امر به معروف و نهی از منکر جواب نمی دهد، لذات لازم است با نهایت احترام به شخصیت افراد، تنها در خصوص اشکال موردی که مشاهده می شود تذکر داده شود تا اصلاح لازم بعمل آید.

معاون امر به معروف و نهی از منکر دولت به مردم گیلان نقد پذیری را موضوعی مهم عنوان کرد که سبب بالندگی و رشد افراد و جامعه می شود.

وی از اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر خواست تا درخصوص موارد و آسیب هایی از قبیل غیبت، بی نظمی و .... که متلابه جامعه است بحث و بررسی و راهکارهای مناسب را ارائه کنند.

شفیعی در پایان گفت: اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر زمینه رشد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در جامعه فراهم می سازد و سبب جلوگیری از گسترش فساد در جامعه می گردد و جامعه را زنده و پویا نگه می دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز