خبرگزاری کار ایران

رضا علیزاده مطرح کرد:

رونق گردشگری گیلان بر مدار توسعه طرح های بوم‌گردی

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۱۶۷

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تقویت صنعت گردشگری را نتیجه‌ای مطلوب از توسعه طرح های بوم‌گردی در استان قلمداد کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده با بیان اینکه گردشگری راهگشایی در حوزه اقتصادی و اجتماعی تلقی می‌شود، اذعان داشت: گیلان قطب بزرگی از این صنعت است که رسیدن به توسعه پایدار آن توجه جدی و زیربنایی را طلب می کند.

وی بر ضرورت حفظ الگوی بوم‌گردی در توسعه گردشگری تاکید کرد و افزود: امروز شاهد وضعیت مطلوبی در حوزه بوم‌گردی گیلان هستیم و رقبت بالایی از سوی بومیان مناطق روستایی و همچنین بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش وجود دارد.

علیزاده حمایت از طرح های بو‌م‌گردی در سال‌های اخیر را مورد بحث قرار داد و تصریح کرد: کنار 5 طرح بوم‌گردی گیلان که هم اکنون فعالیت مستمر دارد و موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده‌اند، طرح ابتدایی و مطالعاتی9پروژه دیگر بوم‌گردی موفق به کسب موافقت اصولی شده و 19 طرح نیز در مرحله تهیه نقشه و اجرای فرایند فنی کار است.

وی خاطرنشان کرد: اراده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بر آن است که با تدوین شیوه نامه و ابلاغ طرح اشتغال روستایی با موضوع اجرای طرح های بوم‌گردی برای تحقق اهداف شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال گام‌های موثری بردارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با قدردانی از توجه و تاکیدات استاندار گیلان در زمینه اجرای طرح های بومگردی،خاطرنشان کرد: با هم افزایی مدیران استان هم اکنون شاهد رشد طرح های بوم گردی در گیلان هستیم و امید است با ادامه این روند مثبت شاهد موفقیت های بیشتر در این زمینه باشیم.

این مقام مسئول خواستار به راه افتادن پویش همگانی برای توسعه طرح های بوم‌گردی در استان شد و اذعان داشت: تقویت صنعت گردشگری را می توان یکی از مهمترین پیامدهای اجرای این قبیل طرح ها برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز