خبرگزاری کار ایران

به دنبال ابهامات مشترکین صورت گرفت؛

اطلاعیه شرکت گاز استان گیلان درباره هزینه‌های جانبی در صورتحساب گاز

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۸۰۸

به دنبال سئوالات مکرر مشترکین گاز طبیعی در خصوص هزینه های جانبی در صورتحساب گاز، شرکت گاز استان در اطلاعیه ای، قوانین و مقررات مربوط به هر یک از موارد صورتحساب را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، به دنبال سوالات مکرر مشترکین گاز طبیعی در خصوص هزینه‌های جانبی در صورتحساب گاز، بدینوسیله قوانین و مقررات مربوط به هر یک از موارد صورتحساب به استحضار می رسد:

بیمه: برای تامین مالی و امنیت بیشتر در صورت بروز هرگونه حادثه، انشعاب گاز هر واحد مسکونی توسط شرکت ملی گاز ایران بیمه شده است. مبلغ بیمه در صورتحساب مشترکین خانگی در سال جاری ماهیانه 1000 ریال است. بدیهی است اگر تعداد روز صورتحساب صادره بیشتر از یک ماه باشد مبلغ بیمه نیز به تناسب آن بالاتر خواهد رفت.

عوارض گازرسانی: بر اساس ماده 65 قانون الحاق بودجه کشور، معادل 10 درصد گازبهای مصرفی به عنوان عوارض گازرسانی اخذ می گردد.

هزینه خدمات مستمر: هزینه خدمات مستمر حسب مجموعه مقررات و شرایط استفاده از گاز طبیعی مصوب دی ماه سال 96 بند 1-31 عبارتست از مبلغی که ماهانه به تناسب ظرفیت کنتور یا ایستگاه اندازه گیری، پس از نصب و راه اندازی آن، برای جبران بخشی از هزینه های نگهداری تاسیسات و هزینه های جاری شرکت از مشترکین جز و عمده اخذ می گردد.

مالیات بر ارزش افزوده : مطابق قانون، معادل 9 درصد مجموع سه آیتم گازبها، هزینه خدمات مستمر و بیمه تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده از مشترکین اخذ و به حساب سازمان امور مالیاتی واریز می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز