خبرگزاری کار ایران

با تاکید بر گردشگری غذای حلال انجام شد؛

حضور شهرداری رشت در ششمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۳۷۶

شهرداری رشت با برپایی غرفه‌ای با عنوان شهر خلاق در ششمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی در محل نمایشگاه دائمی گیلان حضور یافت.

به گزارش ایلنا از رشت، نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی با حضور آرش فرزام‌صفت مدیرکل اقتصادی استانداری گیلان، سید الهیار مصباحی مدیر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان، شوقی مدیر کل دفتر فنی استانداری گیلان، فیروز فاضلی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت و عبدالحسین فخاری دبیر کل موسسه بین المللی خوراک حلال جهانی در محل نمایشگاه دائمی گیلان افتتاح شد.

تاکید بر رونق گردشگری بر مبنای غذای حلال

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت گفت: از یک‌سال پیش رشت علاوه بر برند شهر خلاق به عنوان شهر حلال نیز دست یافت .

فاطمه قدیمی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده امید است طرح گردشگری حلال نیز با کیفیت هرچه تمام به ثمر برسد .

وی با اشاره به اینکه امروز نشان حلال به یک نشان بین‌المللى برای محصولات غذایى، دارویى، آرایشی و بهداشتى تبدیل شده، گفت: در حوزه اقتصادی تجارتى به ارزش سالیانه دو هزار میلیارد دلارى را شکل داده است. این تجارت آنچنان چشمگیر و جذاب شده که همه برنامه ریزان اقتصادی در کشورهای مسلمان و غیر مسلمان را به تلاش برای گرفتن سهمى از این بازار ترغیب نموده و مشوق های زیادى را برای تولیدکنندگان محصولات با استاندارد حلال قائل شده اند. اکنون برند حلال علاوه بر آنکه نشان فرهنگى اسلام است یک نشان اقتصادی جذاب و نیز نشان پاکى و سلامت کالا محسوب مى شود.

قدیمی تصریح کرد: ما افتخار داریم در کشوری زندگى مى‌کنیم که با پیشینه 14 قرن در پیوستن به فرهنگ اسلامى، با فرهنگ حلال عجین شده و در قانون اساسی خود التزام به اسلام را شرط قرار داده لذا در این مجموعه استاندارد حلال مورد توجه ویژه است.

وی افزود: بین شهرهای جهان اسلام، شهر رشت به‌عنوان شهرى که در عرصه بین المللى و یونسکو، پیشتاز در اخذ عنوان "شهر خلاق خوراک شناسی" شده این بار نیز برای اخذ نشان بین المللى حلال بر اساس استاندارد سازمان همکارى‌های اسلامى(OIC) پیشتاز شده و توانسته از سوى موسسه بین‌المللی حلال جهانى به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی حلال به دریافت گواهى و تندیس حلال نائل آید که از سوی فخارى دبیرکل این موسسه این گواهى و نشان به نصرتى شهردار رشت تقدیم شد.

قدیمی در پایان اظهار داشت: امیدواریم این پیشتازى رشت در عرصه اخذ نشان‌های بین المللى بین شهرهای دیگر به یک الگو تبدیل شده و بتوانند از داشته‌های ارزشمند خود در مقیاس جهانى افتخار آفرینى کنند و در حوزه توریسم و بازارهای جدید اقتصادی به دستاوردهای خوبى دست یابند.

فخاری: یکی از ویژگی‌های خوب رشت حضور در عرصه‌های خاص و بین المللی است

دبیرکل موسسه بین المللی خوراک حلال جهانی با حضور در غرفه شهرداری رشت اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های خوب این کلانشهر حضور در عرصه‌های خاصی مانند شهر خلاق و برند حلال جهانی در سطح بین‌المللی است.

عبدالحسین فخاری گفت: درآمد حاصل از عرضه غذای حلال در سال حدود ۲ هزار میلیارد دلار است بنابراین برنامه‌ریزی اقتصادی در صادرات و واردات در مناطقی که دارای جمعیت مسلمان هستند یک ضرورت برای برنامه ریزان اقتصادی است.

وی با اشاره به درآمد تقریبی ۱۰۰ میلیارد دلاری تنها ۵ درصد از غذای حلال در هرکشور افزود: بدیهی است که این مبلغ، در اقتصاد کشورها نقش مطلوبی ایفا می کند.

دبیرکل موسسه بین المللی خوراک حلال جهانی با اشاره به آمادگی رشت در زمینه‌های خوراک خلاق و حلال خاطر نشان کرد: این شهر با پتانسیل های موجود می تواند الگوی شهرهای دیگر باشد.

فیروز فاضلی: رشت به موفقیت خوبی در زمینه غذای حلال دست یافت

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز همراه هیئت‌همراه ضمن بازدید از غرفه رشت در ششمین‌ نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی اظهار کرد: بسیاری از کشورها دنبال مکان‌هایی برای سلف خوراک‌های حلال هستند و رشت در این زمینه به موفقیت‌های خوبی دست یافته است .

فیروز فاضلی تاکید کرد: چنین موهبتی را باید قدر دانسته و باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد.

حقیقی: رشت به استانداردهای غذای حلال دست یافته است

همچنین در این بازدید مدرس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز با بیان اینکه غذای حلال دارای استاندارد است، تصریح کرد: رشت به استانداردهای مربوط به برند غذای حلال دست یافته و این مهم برای آشپزها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رضا حقیقی طبخ و ارائه غذای حلال را در جذب گردشگر بسیار مهم خواند و افزود: این مقوله در نهایت می‌تواند دستاوردهای خوبی را برای رشت رقم بزند.

ششمین ‌نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی از دوازدهم دی‌ماه تا پانزدهم این‌ماه همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به روی عموم باز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز