خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان:

توجه به اقتصاد مقاومتی راهی مؤثر برای اشتغالزایی است

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۳۷۹

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی راهی مؤثر برای اشتغالزایی است .

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله زین العابدین قربانی امروز در دیدار معاون هماهنگی و اجرایی سازی ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور و هیات‌همراه بیان داشت: اگر اقتصاد مقاومتی که رهبری فرموده تقویت کنیم، احتیاج به خارج نخواهیم داشت و اشتغال ما کامل می شود.

وی توجه به صنعت کشاورزی را مهم و حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته ما 75 هزار تن چای خشک تولید می کردیم اما اکنون به 20 هزار تن رسیده و تولید هشت هزار تن پیله خشک ما در گذشته نیز 400 تن شده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان بیان داشت: آیا اقتصاد مقاومتی غیر از این است که بایستی همین داشته های خود را قدر بدانیم، اشتغال به وجود آوریم و مردم درآمد خوبی داشته باشند؟

وی اظهار کرد: بایستی به پتانسیل ها و ظرفیت های استان خود در بخش های مختلف توجه داشته و برای رونق تولید و اشتغالزایی استفاده کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به تلاش برای اجرای اقتصاد مقاومتی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی کم کم اجرا می شود اما تا به مرحله ایده ال برسیم، زمان می خواهد.

وی با اشاره به اقدام خوب دولت برای پرداخت وام 2 تا 4 میلیون تومانی به کشاورزان خاطرنشان کرد: این تصمیم از اقدامات خوب و موثر دولت برای زمستان گذرانی است که در گذشته این کارها را داشتیم.

آیت الله قربانی با اشاره به مهاجرت روستائیان به شهرها تصریح کرد: در گذشته جمعیت روستایی 70 درصد بود اما اکنون 28 درصد در روستاها و بقیه در شهرها زندگی می کنند که توجه به کشاورزان و در نظرگرفتن تسهیلاتی این چنینی در جلوگیری از مهاجرت آنها نقش مهمی دارد.

حمید امیدوار معاون هماهنگی و اجرایی سازی ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور نیز درباره این نشست در جمع خبرنگاران گفت: نقشه جامع علمی کشور اواخر سال 89 توسط رییس جمهوری وقت ابلاغ شده است.

وی با بیان این که سند دانش بنیان استان در ذیل این نقشه جامعه است، اظهار کرد: برای هماهنگی های اجرایی و گفتمان سازی و ترویج این سند و سایر اقدامات در دانشگاه گیلان حضور یافته ایم و دیدار با آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز در همین راستا انجام گرفته است.

بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از 560 عضو هیات علمی است.

دانشگاه گیلان به‌عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 9 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.

دانشگاه گیلان دارای پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش‌های الکترونیکی(مجازی) و یک پردیس دانشگاهی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز