خبرگزاری کار ایران

با هدف رفع مشکلات و چالش‌های شهر برگزار شد؛

جلسه هم‌اندیشی شهردار رشت با رئیس و نایب رئیس اتاق شکوفایی شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۱۵۷

جلسه هم اندیشی شهردار رشت با رئیس و نایب رئیس اتاق شکوفایی شهر رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود نصرتی ضمن تشکر از حضور همه فرهیختگان و افراد با تجربه شهر در اتاق شکوفایی، گفت: خیلی خوشحال هستیم از اینکه دو نفر از فرهیختگان با سابقه و با تجربه از طرف اعضاء به عنوان رئیس و نایب رئیس اتاق شکوفایی انتخاب شدند و این نشان از یک شروع خوب است که برای آینده و ادامه راه اتاق شکوفایی در راستای رسیدن به اهداف مد نظر بسیار مهم است.

شهردار رشت تصریح کرد: استقبال خوب در شروع جلسات اتاق شکوفایی نشان از انگیزه و پتانسیل بالا برای انجام کار گروهی و مشارکتی در شهر رشت دارد، اما اکنون شهر با مشکلات و چالش‌هایی روبرو است، ترافیک وارد معابر دسترسی محلی و گذرهای ۶ و ۸ متری شده است. ترافیک، ازدحام، شلوغی و آلودگی ناشی از آن بصورت ناخودآگاه بر شادابی مردم تأثیر می‌گذارد و این حق مردم و شهروندان رشت نیست. سرانه فضای سبز از متوسط شهرهای ایران و حتی از شهرهای واقع در مناطق خشک کشور نیز پایین‌تر است. شهر بازی مناسب در شهر وجود ندارد، این‌ها حداقل‌های مورد نیاز است.

 نصرتی در این خصوص گفت: با این وجود هنوز فضا برای کار فراهم نیست. هنوز بین گروه‌های قدرت کاذب کشمکش وجود دارد. این در صورتی است که کارنامه اقدامات و موفقیت‌ها کف خیابان است و همه شهروندان این را می‌بینند و می‌دانند.

وی افزود: موقعیت شهر رشت مثل شهرهای لب مرز در غرب و جنوب شرق کشور نیست، سالانه حدود ۳۶ میلیون گردشگر وارد این منطقه می‌شود. بنابراین در این شرایط اعضای اتاق شکوفایی که همگی عاشق شهر رشت هستند وارد عمل می‌شوند تا با استفاده از خرد جمعی و بهره‌گیری از سالها تجربه همدیگر، اندیشه کنند، برنامه‌ و طرح ارائه دهند، و از تمام توان و ظرفیت خود استفاده نمایند و پای کار بایستند تا برنامه‌ها و طرح‌ها اجرا شود و بر فرایند اجرا نیز پایش و نظارت داشته باشند.

شهردار رشت در ادامه گفت: ما انتظار داریم این جمع ارزشمند در به ثمر رسیدن تمام برنامه‌های که به حوزه مدیریت شهری مربوط است به ما کمک کنند. ما انتقاد سازنده را دوست داریم اما دنبال تشکیل گروه‌های صرفاً منتقد نیستیم. اتاق شکوفایی به سبب افرادی که در آن عضو هستند دارای احترام و اثر گذاری بسیار زیادی است که می‌تواند به عنوان یک مرجع قابل اعتماد به کارگروهای قانونی کمک بدهد. باید موضوع اتاق شکوفایی خیلی جدی گرفته شود، ارزش این اتاق به این است که در قالب کارگروه‌های تخصصی و به صورت مرتب و هفتگی جلسات آن برگزار شود. نکته مهم این است که اعضاء و شهروندان باید خروجی‌های مشخص و نتایج اجرایی این خروجی‌ها را ببینند.

 شگفت رئیس اتاق شکوفایی شهر رشت ضمن ابراز تشکر از شهردار رشت به جهت کمک به شکل گیری چنین فضای علمی و تخصصی در راستای کمک به شکوفایی و آبادنی شهر رشت اعلام داشت که بیشتر اعضاء به جهت اینکه شهرداری شهر رشت به عنوان یک نهاد عمومی در کنار این اتاق هست حاضر به شرکت و همکاری شده اند اما خیلی باید مراقب باشیم که اعتماد اعضاء از بین نرود.

انسان‌دوست نایب رئیس اتاق شکوفایی شهر رشت، پیشنهاداتی در خصوص نحوه برگزاری جلسات کارگروه‌ها داشتند و اعلام نمودند که از تمام توان خود در راستای رسیدن به اهداف اتاق شکوفایی استفاده خواهند نمود.

در ادامه متین عاشوری سرپرست مدیریت نوسازی و تحول اداری و رضا ویسی رئیس اداره مطالعات و پژوهش شهرداری رشت گزارشی از روند اجرای جلسات اتاق شکوفایی و تعداد و اعضاء هر یک از کارگروه‌ها ارائه دادند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز