خبرگزاری کار ایران

فیروز فاضلی مطرح کرد:

هنر دستوری راه به جایی نبرده و شکست می‌خورد/ محدود کردن فرهنگ پاسخگوی نیازهای روز نیست

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۵۶۰

مدیرکل ارشاد گیلان گفت: نباید فرهنگ را قسمت‌بندی کنیم زیرا تکه‌برداری از فرهنگ و محدود کردن آن، پاسخگوی نیازهای روز انسان نبوده و به گفتمان جامعه تبدیل نمی‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر شهرستان رشت که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد با بیان اینکه شهر رشت به فرهنگ و هنر شهره است، گفت: باید هر کسی که درباره این شهر سخن می‌گوید، به گزینی سخن و کلمه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه فرهنگ یک کلیت است، افزود: برخی‌ها تلاش دارند قسمت‌هایی از فرهنگ را در جامعه نهادینه کرده و مابقی را حذف کنند در حالی‌که فرهنگ ابعاد مختلفی دارد و فرهنگ زمانی موفق است که به کل آن توجه شود.

فاضلی ادامه داد: نباید فرهنگ را قسمت‌بندی کنیم زیرا تکه‌برداری از فرهنگ و محدود کردن آن، پاسخگوی نیازهای روز انسان نبوده و به گفتمان جامعه تبدیل نمی شود.

وی تاکید کرد: هرگاه توانستیم نیازهای یک جامعه اسلامی را از لحاظ فرهنگی و هنری برآورده کنیم در ایجاد گفتمان موفق خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی و هنری فجر شهرستان رشت ساختارمند شده، افزود:  زمانی‌که هنر به مردم سپرده شود شکل یافته و به سرانجام مطلوب می‌رسد.

وی با تاکید بر جنبه مردمی بودن هنر تصریح کرد: هنر دستوری راه به جایی نبرده و شکست می‌خورد و تا زمانی که جشنواره‌های فرهنگی و هنری که برای مردم نباشد پاسخگو هم نخواهد بود.

فاضلی با بیان اینکه هنرمندان همواره در صحنه حضور دارند، اذعان کرد: هنر در خلا ایجاد نمی‌شود و مخاطبان بسیاری دارد که باید به شکل مطلوب جذب شوند.

وی نهادینه‌شدن فرهنگ و هنر را اصل توسعه پایدار شهری دانست و خاطرنشان کرد: برای توسعه پایدار شهرستان رشت نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها در جذب مخاطب هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های هنری مبتنی بر گفتمان انقلاب است، افزود: در جامعه امروزی هنرمندان دارای آزادی مسئولانه در چارچوب قانون هستند، نه آزادی سلیقه‌ای و در محیط سالم مبتنی بر تعامل فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: زمانی که راه هنر هموار و به یک فرهنگ تبدیل شد همه باید در این مسیر حرکت کنند تا موفق باشیم.

در ادامه این مراسم از نفرات برگزیده جشنواره با اهدا لوح تقدیر و تندیس جشنواره تجلیل شد.

سومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر از ۳۰ دی تا ۱۰ بهمن در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز