خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

افزایش 200 میلیارد تومانی سهم تسهیلات اشتغالزایی روستایی گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۵۸۵

استاندار گیلان از موافقت معاون اول رئیس جمهور در جهت افزایش 200 میلیارد تومانی سهم تسهیلات اشتغالزایی روستایی استان در بخش گردشگری خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری استاندار گیلان در نشست کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید  سهم استان از محل تسهیلات طرح اشتغال فراگیر (تکاپو) را مبلغ 580 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: باید پروژه‌های اشتغال‌زا با تفویض اختیار به شهرستان ها با اولویت بخش گردشگری پرداخت شود .

وی سهم تسهیلات استان از محل رونق تولید را بالغ بر هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود : تاکنون حدود 700 میلیارد تومان ، معادل 70 درصد از این مبلغ جذب شده است

 سالاری تاکید کرد: باید تسهیل گرانی از سوی دستگاهها اجرایی در هر شهرستان تعیین تا راهنمایی‌های لازم به متقاضیان جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی روستایی انجام پذیرد . 

وی از موافقت معاون اول رئیس‌جمهور در جهت افزایش 200 میلیاردتومانی‌سهم تسهیلات اشتغالزایی روستایی استان در بخش گردشگری خبر داد و افزود: قطعاً با برنامه ریزی صحیح خواهیم توانست علاوه بر تسهیلات اختصاصی به استان اعتبارات بیشتری را در بخش اشتغالزایی جذب کنیم .

استاندار گیلان رونق گردشگری را از جمله اولویتهای مهم استان برشمرد و افزود : با توسعه گردشگری خواهیم توانست بخش اعظمی از مشکل اشتغال استان را برطرف و درآمد پایدار را برای مردم منطقه ایجاد کنیم .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به وجود بروکراسی زمان بر و پیچیده در بخش گردشگری خواستارحمایت بیشتر از این بخش شد و افزود :  باید فرآیند کوتاه تری در اعطای تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان بخش گردشگری در نظر گرفته شود .

استاندار گیلان با اشاره به برگزاری همایش اخیر استانداران و تاکید رییس جمهور در جهت جذب سهم اعتبارات اشتغالزایی استان ها تا پایان تیرماه سال آینده تصریح کرد : با جذب کامل سهم اشتغالزایی استان تا خرداد ماه سال آینده خواهیم توانست سهم بیشتری از این اعتبارات را جذب کنیم .   

 سالاری رونق تمامی بخش های توسعه ای استان را مهم دانست و افزود : اولویت استان ایجاد اشتغال هر چه بیشتر برای مردم است .

وی بر ضرورت برنامه ریزی صحیح و حمایت  از کارآفرینان تاکید کرد و افزود : هدف از پرداخت تسهیلات بدهکار کردن مردم نیست بلکه ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای مردم است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز