خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری رودسر:

تقویت صنعت بوم گردی رودسر زمینه‌ساز ایجاد اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۸۳۱

سرپرست فرمانداری رودسر با تأکید بر لزوم تقویت صنعت بوم گردی در روستاهای شهرستان رودسر گفت: توجه بخشداری‌ها و دهیاری‌ها به بحث بوم گردی می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال برای ساکنان بومی، کسب درآمد و بهبود وضعیت اقتصادی آنان باشد.

به گزارش ایلنا از رودسر، علی وارسته در جلسه کارگروه بوم گردی این شهرستان اظهار کرد: توجه به بوم گردی می‌تواند برای حفاظت از محیط‌زیست و آداب و سنن مردم منطقه تأثیرگذار باشد.

وی بر لزوم تقویت صنعت بوم گردی در روستاهای شهرستان رودسر تأکید کرد و افزود: توجه بخشداری‌ها و دهیاری‌ها به بحث بوم گردی می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال برای ساکنان بومی، کسب درآمد و بهبود وضعیت اقتصادی آنان باشد.

سرپرست فرمانداری رودسر ظرفیت سنجی و نیازسنجی روستاهای دارای قابلیت جاذبه‌های مختلف گردشگری را مورد تأکید قرار داد و گفت: طبیعت بکر و جاذبه‌های زیبای مناطق مختلف شهرستان رودسر می‌تواند گردشگران و مسافران را برای حضور در این منطقه ترغیب کند.

وی با اشاره به اینکه در سطح گیلان 400 روستا باقابلیت بوم گردی پیش‌بینی‌شده است بیان کرد: جاذبه‌های گردشگری فراوانی در سطح روستاهای رودسر وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای طرح بوم گردی بهره گرفت.

وارسته بوم گردی را یکی از اولویت‌های شهرستان رودسر برای ایجاد اشتغال خواند و تصریح کرد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری فراوان است و توجه به گردشگری می‌تواند موجبات تقویت کشاورزی منطقه را نیز فراهم کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز