خبرگزاری کار ایران

برگزاری دومین جلسه کمیته تخصصی اطلاعات مکانی طرح‌های 48 گانه توسعه راهبردی

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۱۵۶

دومین جلسه کمیته تخصصی اطلاعات مکانی طرح‌های 48 گانه توسعه راهبردی با حضور مدیران و کارشناسان تعدادی از دستگاه­های اجرایی عضو در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، وحید طیفوری معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به نقش و اهمیت اطلاعات مکانی در حوزه برنامه ­ریزی و سیاست­گذاری، اظهار امیدواری کرد :نتایج برگزاری این جلسات بتواند در استفاده بیشتر و موثرتر از داده­های مکانی در حوزه مدیریتی و برنامه­ریزی استان گیلان مفید واقع شود.

وی در ادامه به ذکر تعدادی از فعالیت­های انجام ­شده توسط سازمان مدیریت و برنامه‌­ریزی استان گیلان در حوزه اطلاعات مکانی از جمله ایجاد آزمایشی پایگاه داده مکانی منطقه یک شهر رشت با همکاری سازمان نقشه‌­برداری کشور  پرداخت و گفت: با توجه تغییر رویکرد سازمان نقشه‌­برداری کشور در خصوص ایجاد پایگا­ه­های داده­ مکانی متمرکز و نیز اتمام مدت زمان تفاهم­نامه منعقد شده با سازمان مذکور، اقدامات مشترکی با همکاری برخی دستگاه­های اجرایی استان و سازمان نقشه برداری در حوزه ایجاد و توسعه زیرساخت داده مکانی استان SDI) استانی) صورت گرفته است.

طیفوری خاطرنشان کرد: بر اساس رویکرد جدید سازمان نقشه­‌برداری کشور مقرر شده تا اطلاعات مکانی مورد نیاز دستگاه­های اجرایی از طریق روش توزیع­یافته، تبادل و به اشتراک گذاشته شود که در این خصوص دستورالعمل­‌هایی نیز تهیه شده است.

وی به اهداف کمیته تخصصی اطلاعات مکانی طرح‌های 48گانه توسعه راهبردی اشاره کرد و افزود: ایجاد زیرساخت اطلاعات مکانی استان از طریق به اشتراک­‌گذاری مناسب اطلاعات مکانی دستگاه‌های اجرایی مربوط و استفاده بهینه از اطلاعات مکانی، کاهش هزینه‌ها، کوتاه کردن و الکترونیکی کردن فرایند دریافت مجوز‌های اداری بین دستگاه­های اجرایی و...  از اهداف اصلی این کمیته است   همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در خصوص انجام مطالعات لازم در زمینه عملیاتی نمودن شرح وظایف کمیته و حصول به نتایج مورد انتظار ضرورت دارد.

سپس، سید حسن هاشمی اشکاء، رئیس گروه نقشه و اطلاعات مکانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، گزارش خود را در خصوص "توانمندسازی مکانی یک جامعه و شرایط تحقق آن و نیز اقدامات انجام شده در خصوص ایجاد SDI استان گیلان" ارائه کرد.

در ادامه جلسه، هر یک از مدیران و نمایندگان دستگاه­های اجرایی حاضر در جلسه، پیشنهادات و گزارش خود را از عملکرد و فعالیت­های انجام شده در زمینه تهیه اطلاعات مکانی ارائه کردند و مقرر شد ضمن برگزاری جلسات منظم و تدوین گزارش وضع موجود، مقدمات لازم جهت انجام مطالعات مناسب صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز