خبرگزاری کار ایران

فرماندار انزلی تاکید کرد:

لزوم مبارزه جدی با انواع مواد مخدر با رویکرد اجتماع محور

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۰۹۹

فرماندار بندر انزلی بر لزوم مبارزه جدی با انواع مواد مخدر با رویکرد اجتماع محور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، میرشمس مومنی‌زاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که با حضور محمدحسین شاه‌کوهی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد بر لزوم مبارزه جدی با انواع مواد مخدر با رویکرد اجتماع محور تاکید کرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر امری دو وجهی است. اول آنکه اعتیاد مشکلاتی برای خانواده‌ها و جامعه ایجاد می‌کند و دوم اینکه پدیده اعتیاد خود منشاء خیلی از آسیب‌های دیگر در جامعه است.

وی با اشاره به پدیده طلاق اظهارداشت: به استناد آمارهای موجود 34 درصد طلاق‌ها در کشور ناشی از اعتیاد است و در این رابطه 60 درصد تقاضا از سوی بانوانی است که همسران‌شان معتاد هستند لذا اگر با این پدیده خانمان سوز به‌طور جدی مبارزه کنیم در واقع با خیلی از معضلات و آسیب‌های دیگر اجتماعی مبارزه کرده ایم که طلاق فقط یکی از آنهاست.

فرماندار انزلی افزود: اگر آمار ابتلا به اعتیاد را کاهش دهیم، آمار خیلی از جرائم و بزهکاری‌ها در حوزه های دیگر را کاهش می‌دهیم. به این جهت مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم و حیاتی است و همه باید آن را جدی بگیرند.

مومنی‌زاده با اشاره به آمار معتادان گفت: خانواده‌های بسیاری در آتش این معضل می‌سوزند که عدد آنها رقم بسیار سنگینی است و ضرورت دارد با توجه به خطری که از این جهت جامعه را تهدید می‌کند جدی‌تر در این مبارزه وارد شویم. البته در این راستا بحث پیشگیری را بر مقابله مقدم بدانیم و توجه داشته باشیم که قدم اول در پیشگیری آموزش است. 

فرماندار بندرانزلی بر لزوم بهره‌گیری از ابزار و امکانات روز و متنوع در امر آموزش و پیشگیری تاکید کرد و ادامه داد: نتیجه و خروجی عملکرد و فعالیت‌ها و میزان تاثیرگذاری آنها نیز بسیارمهم است که باید مستمر سنجش و نتایج آن نیز کنترل شود. نتیجه اقدامات باید منجربه کاهش ورودی به عرصه اعتیاد و افزایش خروجی از این عرصه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز