خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت تاکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های فرزندان شهدا در شهرداری رشت

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۹۷۷

شهردار رشت بر لزوم استفاده از ظرفیت های فرزندان شهدا در شهرداری تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، شهردار رشت در نشست با فرزندان شهید شاغل در مجموعه شهرداری که به‌مناسبت آیین نکوداشت روز بزرگداشت شهدا در تالار گفت‌وگوی شهرداری رشت برگزار شد با اظهار خرسندی از میزبانی ۱۰۴ فرزند شهید و یک پدر شهید مدافع حرم و با اشاره به نامگذاری روزهای پایانی سال به نام روز شهدا اظهار کرد: باید هر سال به خود یادآوری کنیم که گذشتگان چه کرده‌اند و ما امروز وظیفه‌مدار چه مواردی هستیم.

باید رودربایستی‌ها کنار گذاشته شود

مسعود نصرتی با بیان اینکه امروز باید برای برنامه‌ها و اهداف آینده میثاق بسته شود، گفت: شهدای معظم مدافع حرم به ما آموختند که مسیر شهادت بسته نیست.

وی با اشاره به جنگ نرم، وظیفه کنونی را دشوارتر از زمانی که دشمن مشخص بود دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به گرفتاری‌های فراوان اقتصادی، جنگ نرم ‌بسیار پیچیده است و بر این اساس وظیفه خانواده‌های شهدا در سطوح مختلف جامعه پررنگ‌تر و دشوارتر خواهد بود.

شهردار رشت بر لزوم امتیازدهی به برخی عملکردها از جانب خود افراد تاکید و تصریح کرد: باید میزان مقاومت در برابر ناملایمات توسط افراد سنجیده شود.

نصرتی با بیان اینکه مدارا کردن‌ها وضعیت شهرها و دستگاه‌ها را به چالش کشیده، گفت: باید ببینیم در مقابل حرف‌هایی که باید می‌زدیم و نزدیم ‌چه میزان جسارت داشته‌ایم.

شهردار رشت، ادبیات سازنده آمیخته با اخلاق و فهم را بسیار ارزشمند خواند و یاد آور شد: انتظار این است که در ناملایمات با جسارت ورود کرده و جلوی آنها را بگیریم.

نصرتی جایگاه رشت را واقعی و مناسب ندانست و بر لزوم تکرار چنین جلساتی تاکید کرد.

وی همچنین گفت: به دلیل مشغله‌های فراوان در شهرداری رشت تاکنون تنها ۲ بار با فرزندان شاهد نشست برگزار شده است.

نصرتی از استفاده از ظرفیت فرزندان شاهد حاضر در جلسه در سال آینده خبر داد و بیان داشت: به این موضوع اعتقادی راسخ داشته و از هرگونه سخن فانتزی در این مورد پرهیز می‌کنم.

شهردار رشت همچنین گفت: تعویض پست فرزندان شهدایی که در آتش‌نشانی مشغول به خدمت‌رسانی هستند مستلزم برنامه‌ریزی بوده و از آنجایی که شغل این افراد اداری نیست باید با دقت و برنامه‌ریزی صحیح برای آنان در آتش نشانی جایگزین تهیه شود.

نصرتی تاکید کرد: در بررسی لایحه رفاهیات در صحن شورا باید اقدامات لازم در دستور کار قرار بگیرد و خوشبختانه شورای پنجم نیز حامی این موضوعات و پیشبرد اهداف شهدا هستند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فرزندان شهدا در شهرداری تاکید کرد و گفت: برای این‌ مهم باید رودربایستی‌ها کنار گذاشته شوند.

شهردار رشت با بیان اینکه در این زمینه اقدامات خوبی فراهم شده، افزود: با کمک هم شرایط توسعه هموار شده و به دست توانمند فرزندان شهدا، رشت به جایگاه خود خواهد رسید.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای پنجم رشت نیز در این آیین نکوداشت اظهار کرد: عزل و نصب‌ها در شهرداری به‌ویژه در مورد فرزندان شهدا باید براساس شایسته‌سالاری انجام شود.

محمدحسن عاقل‌منش ادامه داد: اگر افرادی به‌دلیل کم‌لطفی و غرض‌ورزی برخی مدیران، از پست‌های خود برکنار یا جابه‌جا شدند بدون شک به جایگاه اصلی خود باز خواهند گشت. شهردار باید لایحه مربوط به ایثارگران را در اسرع وقت به شورا ارائه کند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت، شهردار را پدر معنوی فرزندان شهدای کارمند در شهرداری خواند و خطاب به وی خاطرنشان کرد: رزومه و تخصص این افراد باید به شکل بانک اطلاعاتی در اختیار شهردار باشد تا متناسب با شان این افراد، جایگاه آنان تعبیه شود.

احمد رمضانپور نرگسی، دیگر عضو شورای‌شهر نیز فرزندان شهدا را صاحبان انقلاب خواند و اظهار کرد: بسیاری از دشمنان‌ کوردل، خانواده‌های شهدا و عقایدشان را مخل آسایش می‌دانند در حالیکه این کوردلان و منافقان باید بدانند این خانواده‌ها با صبوری‌ها و پایمردی‌ها نشان دادند به‌هیچ‌وجه مخل آسایش نبوده و از وجود خود برای آزادی و عزت وطن مایه گذاشتند.

وی که خود برادر دو شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس است تاکید کرد: فرزندان شهدا لایق این هستند که تمام مسئولیت‌های سیاسی، اجتماعی و امنیتی استان را بر عهده بگیرند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت نیز علت اصلی برگزاری جلسه‌ای با فرزندان شهدا در شهرداری را شنیدن دغدغه‌های این افراد اعلام و اظهار کرد: قرار بر این است که خروجی‌های مناسبی از این جلسه حاصل شود.

فاطمه قدیمی حرفه از حضور امیر ترومیده، یاسر صفاکار و محمد محبتی در جایگاه‌های مدیریتی به‌عنوان برخی فرزندان شاهد در شهرداری رشت نام برد و از تلاش‌های حامد عبدالهی نیز به عنوان تنها فرزند شهید عضو شورای شهر و تلاش‌های وی برای حل مشکلات فرزندان شهید شهرداری قدردانی کرد.

وی با اشاره به وجود ۳۴ دختر فرزند شهید شاغل در شهرداری‌رشت گفت: پیشنهاد می‌شود برای اعطای هدیه‌ای از طرف حوزه مدیریت اداره اطلاع‌رسانی برای این گرانقدران از طرف شورا موافقت شود.

در این جلسه مدیر حقوقی شهرداری رشت به‌عنوان یکی از فرزندان شاهد شاغل در شهرداری رشت گفت: هرچند مقدمات خوبی برای حل مشکلات فرزندان شاهد فراهم شده اما اگر قرار باشد این دور هم‌نشینی‌ها در حد دید و بازدیدها خلاصه شود بی‌تردید چاره‌ساز نخواهد بود.

یاسر صفاکار با بیان اینکه شهرهایی همچون تهران، شیراز، قم و اصفهان به‌صورت ملموس و تاثیرگذار، از دستورالعمل خدمات‌رسانی بهتر به خانواده‌های شهدا و ایثارگران استفاده می‌کنند؛ خواستار تصویب و اصلاح این دستورالعمل در صحن شورای رشت شد.

وی گفت: هزینه سالانه این دستورالعمل در رشت حدود ۳۰۰ میلیون تومان است که این مبلغ برای یکسال بسیار ناچیز بوده و با چالش‌هایی نیز همراه است.

مدیر حقوقی شهرداری رشت تاکید کرد: این دستورالعمل در قالب خدمات ایثارگران است که دیگر نباید به صورت پراکنده اتفاق بیفتد بلکه باید مشمول تمام ایثارگران شود.

صفاکار، اقدامات‌فرهنگی، سهمیه‌های‌استخدامی، خدمات‌مشاوره‌ای، تشکیل بانک‌اطلاعاتی ایثارگران در سرای محلات، استفاده خانواده‌ها از امکانات رفاهی و ورزشی را از موارد تهیه شده در این دستورالعمل برشمرد.

درخواست تغییر پست ۱۲ فرزند شهید مامور آتش نشانی

محمد محبتی یکی دیگر از فرزندان شاهد و شاغل در حوزه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری‌رشت نیز با اشاره به حضور اعضای شورا در بحبوحه انتخابات در منازل خانواده شهدا گفت: این افراد پس از انتصاب نیز بر مزار شهدا حاضر می‌شوند.

وی افزود: این اقدامات هرچند دلگرمی‌هایی ایجاد می‌کند اما فرزندان شهدا علی‌رغم اینکه خواسته‌های زیادی ندارند از آنجایی که یادگاران شهدای انقلاب هستند خواهان توجه بیشتری اند.

محبتی با اشاره به نگاه ویژه شهردار رشت به استخدام فرزندان شهدا تغییر پست دوازده فرزند شهید که به عنوان مامور آتش‌نشانی در شهرداری رشت مشغول هستند را از شهردار این کلانشهر خواستار شد.

محمد محبتی پیشنهاد کرد: بهتر می‌شود به این افراد که تعداد محدودی نیز هستند هدیه سال نو تعلق بگیرد.

این فرزند شهید خطاب به شهردار رشت گفت: فرزندانی که سابقه و تجربه مناسب داشته و راه رشد و ترقی در آینده دارند باید با هدایت پدرانه شهردار به جلو هدایت شوند.

مشاور سابق امور بانوان شهرداری رشت نیز ضمن قدردانی از نحوه مدیریت جدید شهرداری رشت با بیان اینکه شانیت فرزندان شهدا در مقاطعی نادیده گرفته شده، اظهار کرد: درگذشته از مدیران زن در شهرداری استفاده می‌شد اما امروز کسی نیست از وضعیت فرزندان شاهد چیزی بپرسد.

فلک‌دوست با اشاره به ظرفیت بانوان در اداره پست‌های مدیریتی خواستار حضور بیشتر آنها در مسئولیت‌های مدیریتی شد. شهردار باید رزومه این فرزندان شاهد را شخصا دریافت و مطالعه کند. این فرزندان انتظار پست عجیب و غریبی ندارند و به زور کسی نیز نمی خواهند به جایی برسند.

این فرزند شهید تاکید کرد: باید به بانوان شهرداری فرزند شهید نگاه ویژه‌ای شود.

فلک‌دوست خطاب به شهردار رشت وی را پدر معنوی خواند و سخنان خود را درددل پدر و فرزندی عنوان کرد.

در این جلسه علاوه بر مسعود نصرتی شهردار رشت، سید امیر حسین علوی رئیس شورای‌شهر، محمدحسن عاقل‌منش رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای‌شهر، فرهام زاهد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست، محمدحسن علیپور عضو هیئت رئیسه و احمد رمضانپور نرگسی دیگر عضو شورای‌شهر رشت، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل و علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز حضور داشتند.

در پایان‌ این مراسم توسط شهردار و اعضای شورای شهر از فرزندان شهدای شاغل در شهرداری رشت تجلیل به عمل آمد‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز