خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت تاکید کرد :

حل مشکلات ترافیکی به منظور جذب گردشگر

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۸۶۲

شهردار رشت در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: به منظور جذب گردشگر و رفاه شهروندان ، مشکلات ترافیکی شهر باید با کمک این دو نهاد برطرف شود .

به گزارش ایلنا از رشت، شهردار رشت در دیدار با فرمانده و معاون عملیاتی فرماندهی انتظامی رشت و روسای کلانتری های این شهر ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌دریغ این قشر از جامعه اظهار کرد: روزهای پایانی سال با تمام ناملایمات و فراز و نشیب‌ها رو به پایان است و مردم‌ نیز حاصل زحمات نیروهای خدمات رسان جامعه را شاهد بوده و خواهند بود .

مسعود نصرتی گفت: زمانی که مردم با خیالی آسوده به سفرها و تفریحات نوروزی می‌پردازند، نیروهایی همچون مجموعه مدیریت شهری و نیروی انتظامی مشغول خدمات رسانی هستند.

وی برنامه‌های مشترک و مطلوب صورت گرفته میان دو نهاد شهرداری و نیروی انتظامی در طول سال را بسیار ارزشمند عنوان کرد و افزود: می‌توان برنامه ریزی‌های دیگری نیز با همکاری یکدیگر به منظور خدمات رسانی بیشتر تدارک دید. ‌

شهردار رشت، بابیان اینکه شهرداری درحال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات فعلی است خاطر نشان کرد : نتیجه این دست و پنجه نرم کردن آن طور که باید منجر به تحول شهر شود، نمی‌شود .

نصرتی تصریح کرد: برخی از تصمیمات جسورانه مدیران موجب آزار مردم شده است اما با مدیریت جدید آسیب ها شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به ورود سالانه ۳۶ میلیون‌ گردشگر به گیلان گفت: هیچ کدام از مسافران از رشت ‌گذر نمی‌کنند و اگر به صورت اتفاقی وارد این شهر شوند از وضعیت فعلی ناراحت و کلافه می‌شوند .

شهردار رشت ادامه داد : قرار است صنعت گردشگری به جای صنعت کشاورزی حرف اول را در استان بزند بنابراین دلیل اینکه چرا گردشگر مایل به حضور در رشت نیست باید بررسی شود .

نصرتی جذابیت‌های رشت را فراوان دانست و بیان داشت: تا زمانیکه مشکل ترافیک برطرف نشود، اشتغال و خلق ثروت از راه ورود مسافر امکان پذیر نمی‌شود.

وی گفت: برنامه‌های مربوط به حل مشکلات فاضلاب منتهی به رودخانه‌های رشت به استاندار گیلان ارجاع شده است و مساله سراوان نیز باید برطرف شود و شهرداری علاوه بر مشکلات مالی، درحال دست و پنجه نرم کردن با چنین مشکلاتی است.

شهردار رشت افزود: دریافت نامه برای موافقت خرید دستگاه زباله‌ سوز باید دست کم در ۵ سال پیش دریافت می‌شد در حالیکه استان مجاور با دریافت به موقع نامه های موافق، مشکلات زباله خود را برطرف کرده است اما گیلان هنوز اندر خم یک کوچه است.
 
پیاده راه موجب کلافگی مسافران شده است

نصرتی بابیان اینکه مساله پیاده راه به موضوعی حیثیتی تبدیل شده است خاطر نشان کرد: پیاده راه به نوبه خود موجب کلافگی و آزار مسافران شده است و نمی توان گردشگر را به دلیل آشنا نبودن با شهر به سمت عبور از کوچه ها هدایت کرد .

وی تاکید کرد : باید در شهر تابلوهایی برای راهنمایی و دسترسی آسان‌ مسافران به شهر ، در مناطق مختلف شهر ، نصب شوند.

شهردار رشت بیان داشت: آموخته‌ایم برای حل مشکلات، توپ را به زمین دیگران بیندازیم اما در این‌ میان نیروی انتظامی همواره یاری‌گر شهرداری بود.

نصرتی با بیان اینکه حل مشکلات رشت با تصمیمات عاقلانه و جسورانه برطرف می شود گفت : از اقدامات هیجانی و عجیب و غریب باید پرهیز شود .

وی گیلان را جذاب ترین استان خواند و یادآور شد : هرگونه حرکت اقتصادی در این استان جوابگو و سود ده است و شوخی و بی برنامگی با چنین استانی مساله ساز خواهد بود .

انجام چند اقدام و عجیب و غریب موجب فلج شدن گیلان شده است

شهردار رشت با بیان اینکه برقراری و حفظ امنیت موجب سرازیری سرمایه گذار در این شهر می شود خاطر نشان‌کرد: گیلان برند استان‌های کشور است اما انجام چند اقدام و عجیب و غریب موجب فلج شدن این منطقه شده است .‌

نصرتی تصریح کرد : حل سه مشکل اساسی رشت نیازمند اندکی همت است و حل این‌ مشکلات چندان نیز سخت نیست .

وی با بیان‌ اینکه در ۷ ماه گذشته بخشی از  بدهی‌های معوقه پرداخت شده است بیان داشت: این مبلغ، معادل مواردی همچون خرید ۵۰دستگاه اتوبوس ، احداث ۱۵ پارک محلی و ۸ شهر بازی بود .

شهردار رشت ادامه داد: شهرداری رشت بدون هیچگونه تبلیغاتی و در سکوت مطلق ، فقط بدهی از خود برجای گذاشته است.

جانمایی آبنمای بوستان ملت اشتباه بود

نصرتی با بیان اینکه جانمایی آبنمای بوستان ملت اشتباه بود گفت: این مساله به نوبه خود موجب ترافیک خیابان‌های اطراف بوستان می‌شود .

وی افزود: مشکلات ترافیکی ، امنیتی و اجتماعی مربوط به آبنما باید به صورت مکتوب توسط شهرداری و فرماندهی نیروی انتظامی به استانداری ارجاع شود .

در این‌جلسه همچنین مدیر برنامه‌های خوراک شناسی در یونسکو نیز در مورد گاری‌ها‌و دکه‌های ارائه دهنده غذا در سطح رشت اظهار کرد : طرح ساماندهی گاری‌های شهری بر اساس طرح خلاق خوراک آماده شده است .

طرح مطالعاتی گاری‌های خوراک

فاطمه قدیمی گفت: شهرداری رشت برای ساماندهی گاری‌ها و دکه‌های ارائه دهنده خوراک ، نیاز به مساعدت و همکاری نیروی انتظامی دارد .

وی با اشاره به پلاک گزینی دست فروش‌ها مطابق الگوی بسیاری از کشورهای مختلف افزود: اگر بهای خدمات برای این پلاک گزینی‌ها انجام شود بی‌تردید ساماندهی و کنترل آسیب‌های اجتماعی مربوط به آنها را آسان خواهد کرد.

مدیر برنامه‌های خوراک شناسی در یونسکو ادامه داد: افزایش تعداد دست‌فروشان، تنها در یک محور در۶ ماه گذشته از ۹۰۰ نفر به بیش از ۲ هزار نفر رسیده است و این اتفاق موجب افزایش مسائلی همچون فروش سرقفلی شده است.

قدیمی از آماده بودن طرح مطالعاتی گاری‌های خوراک خبرداد و افزود: بعد از نوروز به کمک ستاد ساماندهی نسبت به آن اقدام‌خواهد شد .

درخواست برای ورود نیروی انتظامی به مساله ساماندهی دستفروشان

شهردار منطقه ۲ رشت نیز اظهار کرد : بیشترین دستفروش و سد معبر در این منطقه قرار گرفته است .

اصغر کامران راد با اشاره به قرارداشتن پیاده راه در منطقه ۲ و تجمع دستفروشان در این منطقه گفت : برخورد نیروهای سد معبر با دست فروشان ، هجمه هایی در رسانه‌ها ایجاد کرده به طوری که نیروهای سد معبر را را ظالم و دستفروش را مظلوم ‌جلوه داده‌اند بنابراین ورود نیروی انتظامی با لباس فرم، می تواند به بهبود اوضاع کمک کند.

وی افزود: دستفروشان سد معبر شناسایی شده‌اند و از آنان خواسته شده تا به تشکیل پرونده در شهرداری اقدام کنند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز