خبرگزاری کار ایران

عاقل منش عنوان کرد:

درب مزار دکتر حشمت برای ایام نوروز باز است/ ساخت یادمان آرامگاه برگرفته از مزار شیخ زاهد

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۲۱۵

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، درب آرامگاه دکتر حشمت طالقانی، از مبارزان جنبش جنگل، برای بازدید از مسافران نوروزی بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته با هیات امنای مسجد چله خانه، درب آرامگاه دکتر حشمت طالقانی، از مبارزان جنبش جنگل، برای بازدید از مسافران نوروزی بازگشایی می شود.

محمدحسن عاقل‌منش اظهار کرد: ابراهیم حشمت طالقانی، از نخستین اعضای هیات اتحاد اسلام بود که به میرزا کوچک جنگلی دست یاری داد و اردیبهشت‌ماه ۱۲۹۸در قرق کارگزاری رشت، توسط عوامل حکومت اعدام و این شهید در گورستان محله چله‌خانه به خاک سپرده شد.

وی افزود: مزار این آزادیخواه اکنون در حیاط مسجد چله‌خانه واقع شده و هیات‌امنای مسجد به دلیل اینکه محوطه محل حضو افراد لاابالی شده بود، با ایجاد یک درب مانع از تردد همیشگی علاقمندان به این آزادیخواه می‌شدند.

عاقل‌منش تصریح کرد: باپیگیری‌های صورت گرفته، درب آرامگاه دکتر حشمت به روی مسافران نوروزی باز است و مدیریت‌شهری با نصب بنرهایی در میدان دکتر حشمت و نزدیک به آرامگاه و مکان آرامگاه، مزار این پزشک مبارز را به مسافران معرفی می‌کند.

عاقل‌منش همچنین از طرح آماده شده ساخت یادمان مزار دکتر حشمت خبر داد و افزود: طرح بهسازی و ساخت یادمان مزار دکتر حشمت به تایید سازمان میراث‌فرهنگی رسیده و قرار است سال جدید فضای آرامگاه برگرفته از بقعه شیخ زاهد گیلانی در لاهیجان، بهسازی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز