خبرگزاری کار ایران

افقی عنوان کرد:

حمایت از کالای ایرانی رویکرد نوروز بازار منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۴۷۱

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: حمایت از تولیدات ملی و صنایع دستی محلی، همچنین معرفی جاذبه های صنعت و فرهنگ خوراک و صنایع دستی گیلان از مهمترین دلایل برگزاری نوروز بازار است .

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، امین افقی گفت: برای پنجمین سال متوالی این منطقه در آغاز بهار میزبان نوروز بازار است. جشنواره ای که در آن صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی منطقه و استان گیلان برای گردشگران عرضه شده است.

افقی تصریح کرد: این بازار نوروزی که از اول فروردین لغایت پایان تعطیلات نوروزی در دو مکان واقع در فاز تجارت و گردشگری و پارک جنگلی چپرپرد منطقه برپا است، هنرمندان صنایع دستی و فعالان حوزه های مرتبط با سوغات و غذاهای محلی این منطقه، در قالب ۱۵۰ غرفه به عرضه محصولات خود می پردازند.

وی افزود:  حمایت از تولیدات ملی و صنایع دستی محلی، همچنین معرفی جاذبه های صنعت و فرهنگ خوراک و صنایع دستی گیلان از مهمترین دلایل برگزاری نوروز بازار است تا هنرمندان و تولید کنندگان بتوانند بدون واسطه اقدام به عرضه مستقیم تولیدات خود به گردشگران نوروزی منطقه کنند. از سوی دیگر نوروز بازار فرصت مناسبی جهت بازاریابی مستقیم برای فعالان این عرصه بوده تا زمینه‌های معرفی و گسترش عرضه تولیدات و محصولات خود را در سطح کشور فراهم و تقویت کنند.

افقی ادامه داد: از بخش های جالب توجه این نوروزبازار، برپایی غرفه عکاسی با لباس های محلی و بومی گیلان است که گردشگران و بازدیدکنندگان می توانند به ثبت خاطرات خود از تعطیلات نوروزی در منطقه آزاد انزلی بپردازند.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: صنایع دستی ساخته شده با حصیر، چاشنی ها، شیرینی، ترشیجات و انواع خوراکی های محلی همراه با اجرای  موسیقی فولکلور استان گیلان، فرصتی برای آشنایی بیشتر گردشگران با صنایع دستی و فرهنگ و رسوم غذایی گیلانیان پدید می آورد تا در کنار بهره برداری از امکانات و جاذبه های متنوع فرهنگی، هنری، گردشگری منطقه؛ مسافرین با توانمندی‌های و غنای فرهنگی مردم گیلان آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز