خبرگزاری کار ایران

محسن جعفری مطرح کرد:

مهمترین عامل ایجاد انگیزه برای حمایت از کالای ایرانی افزایش کیفیت آن است

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۷۴۲

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان معتقد است همانطور انتظار می‌رود مردم نسبت به خرید کالای ایرانی تعصب داشته باشند؛ تولیدکننده‌ها هم باید با ارتقای کیفیت و قدرت رقابت پذیری کالا را افزایش بدهند.

محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن تبریک  اعیاد شعبانیه با بیان اینکه لازمه تحقق شعار سال عزم ملی و اقدام همه‌جانبه و تلاش و نقش‌آفرینی مردم و مسئولان است، اظهار داشت: این امر بسیار مهم تنها از عهده مسئولان برنمی‌آید بلکه تولیدکنندگان و همه آحاد مردم و رسانه‌ها و همه دستگاه‌های اجرایی نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی موجب رفع بسیاری از مشکلات معیشتی مردم و اشتغال جوانان در حوزه اقتصاد خواهد شد، گفت: باید مورد توجه قرار گیرد که یک تقسیم کار ملی صورت بگیرد و نقش دستگاه‌ها مشخص شود و واردات کالا کاهش پیدا کند اما واردات برخی دستگاه‌ها و مواد اولیه که در داخل وجود ندارد و موجب حرکت چرخه تولید می‌شود باید تسهیل شود و بروکراسی اداری حل و برطرف شود.

جعفری با اشاره به اینکه سیاست‌های تشویقی و بسته های حمایتی باید برای تولید کنندگان و حتی مصرف کنندگان ایجاد شود، بیان داشت: مهمترین عامل ایجاد انگیزه و رغبت برای حمایت از کالای ایرانی ، ارتقای کیفیت تولیدات و اجناس و قیمت مناسب آنهاست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:قطعا تولید کنندگان داخلی استعداد و ظرفیت و توانمندی رقابت با خیلی از برندهای خوب و بنام دنیا را دارند و با حمایت از بخش خصوصی در راستای تسهیل این کار در سال ۹۷ محقق شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه برای اینکه تولید داخلی بتواند با برندسازی درست و اصولی مسیر جهانی شدن خودش را پیدا کند باید درک صحیحی از بازار مصرف و شرایط رقبا در سطح بین المللی داشته باشیم  افزود:در همین راستا باید از توانمندی های داخلی برای اجرای طرح های بزرگ صنعتی استفاده کنیم و تنوع کالا و خدمات بهره وری، قیمت مناسب، رقابت‌پذیر کردن کالای ایرانی با جنس خارجی و تطبیق کردن نیازهای روز جامعه،بحث بازار عرضه و تقاضا و ارتقای کیفیت و ارزش تولید. نهایت ظرافت های لازم در تولید و بهبود کیفیت و بازاریابی بیرون از کشور در صادرات می‌تواند از اقدامات بسیار مهم در این عرصه باشد .

وی اظهار داشت:اصلاح و معرفی وظایف هر بخش و فرهنگ سازی در زمینه های مختلف می‌تواند کمک کند تا در راستای تحقق حمایت از کالای ایرانی حرکت کنیم و عمل به این وظایف هم خیلی کمک‌رسان خواهد بود.محقق شدن شعار سال علاوه بر تقویت شدن اقتصاد ملی و شکوفایی اقتصادی منافع تولید کنندگان داخلی هم تامین می کند.و نتیجه آن هم می‌تواند افزایش تولید و ایجاد فرصتهای شغلی جدید برای جوانان ما باشد.

جعفری گفت: همانطور که این بحث در سطح جامعه مطرح می‌شود و انتظار داریم مردم نسبت به خرید کالای ایرانی تعصب داشته باشند تولیدکننده های ماهم باید با ارتقای کیفیت و قدرت رقابت پذیری کالا را افزایش بدهند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان مردم خرید کالای خارجی را یک برند و مزیت تلقی می‌کنند و نگاه چندانی به کیفیت در این راستا ندارند .و این موضوع فرهنگ سازی و تلاش رسانه ها را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما بیشترین سهم را در تحقق شعار سال دارند گفت:لذا رسانه ها باید با اعتماد سازی فضای مناسب و حمایت و مصرف از کالای ایرانی را در بین مردم و مسئولین به یک تعصب و عزم ملی تبدیل کنند.

جعفری  گفت: در این راستا اهالی هنر و نویسندگان و اهل قبلم و عکاسان و خبرنگاران اصحاب رسانه و اقشار مختلف می‌توانند سهم بسیار مهمی در فرهنگ سازی و امید آفرینی و رفع بدبینی از کالای ایرانی و در نهایت در تحقق شعار سال نقش بسیار مهمی داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دستگاه های اجرایی و قضایی باید در بحث ایجاد امنیت سرمایه گزاران و برخورد با فساد و رانت و رشوه و سایر مقوله های مرتبط نقش مهمی را ایفا کنند بیان داشت:مقام معظم رهبری بسیار خردمندانه امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامیده و امیدواریم همه دستگاههای دولتی و غیردولتی و اقشار مختلف و تک تک ایرانی ها سهم کوچکی در تحقق شعار سال داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز