خبرگزاری کار ایران

با حفر و تجهیز چاه‌های کشاورزی صورت می‌گیرد؛

دستور ویژه فرماندار آستارا برای رفع مشکلات تامین آب

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۴۲۵

فرماندار آستارا به صورت ویژه دستور حفر و تجهیز چند حلقه چاه کشاورزی برای تامین آب شالیزار در مناطق دارای مشکلات آب را صادر کرد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در حاشیه بازدید میدانی از نقاط دارای چالش آبی در شهرستان آستارا ضمن ارزیابی و بررسی شرایط موجود خواستار رفع سریع مشکلات بر اساس امکانات با در نظر گرفتن زمان در این مناطق شد.

وی در این بازدید که مدیران حوزه های آب و فاضلاب شهری و روستایی، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و بخشداران مرکزی و لوندویل حضور داشتند، ضمن گفتگو با تعدادی از کشاورزان منطقه و دریافت نظرات آنان به مسئولان مربوطه دستورات لازم را صادر کرد.

وی گفت: کلیه پیشنهادات مربوطه با توجه به ارزیابی‌های میدانی و با در نظر گرفتن شرایط زمانی نیاز آبی با بررسی‌های کارشناسی در جلسه ستاد مدیریت بحران هفته آینده مطرح و اقدامات عملیاتی متناسب با مصوبات این ستاد آغاز خواهد شد.

فرماندار آستارا خطاب به دستگاه های اجرایی مربوطه در کنار ضربتی برای کاهش چالش‌های احتمالی کمبود آب در ماه های آینده می‌بایست شالیکاران را برای بهره‌مندی از بیمه محصولات کشاورزی تشویق و هدایت کرد.

رنجکش افزود: کشاورزان منطقه نیز باید تلاش کنند در مدیریت مصرف بهینه آب با مسئولان مربوطه همکاری و نکات آموزشی در این زمینه را در نظر بگیرند.

وی همچنین از بخشداران خواست تا در کنار پیگیری‌های مربوطه از طریق دهیاران اطلاعات مربوط به تصمیمات فرمانداری را به اطلاع کشاورزان منطقه رسانده و با در نظر گرفتن پیش‌بینی‌های هواشناسی و برنامه‌ریزی های تنظیم تقسیم آب تدابیر پیش بینی شده را پیگیری کنند.

وی یادآور شد: آستارا بدلیل شرایط جغرافیایی و اقلیمی برخوردار از آب های سطحی رودخانه و آب بندان ها و چاه ها برای مصارف کشاورزی است که تدابیر و اقدامات لازم از بهمن های سال گذشته برای لایروبی انهار آب بندان‌ها و برق دار کردن چاه‌ها انجام شده است اما بدلیل کاهش نزولات جوی با کمبود تولید آب در سال جاری مواجه می باشد.

رنجکش افزود: مسئولان و کشاورزان در کنار یکدیگر با اتخاذ روش‌های صحیح و هماهنگی‌های مربوطه می‌توانند میزان خسارات احتمالی از کاهش نزولات آسمانی و کمبودهای آبی مربوطه را مدیریت و مهار کنند.

فرماندار و هیات همراه در این بازدید میدانی از روستاهای املاک میان پشته عباس آباد، خسرومحله، نورعلی محله سیبلی، قره سو و چلوند که از دیرباز دارای بیشترین چالش آبی هستند، مشکلات آنان را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز