خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت خبر داد:

انعقاد ۳۱ تفاهمنامه در حوزه سرمایه‌گذاری/ تهیه طرح جامع زیباسازی با اولویت شهر شب‌های روشن

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۹۲۶

شهردار رشت از انعقاد ۳۱ تفاهمنامه در حوزه سرمایه‌گذاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت با مجمع نمایندگان گیلان در دفتر شهردار رشت برگزار شد و مباحثی چون قطار شهری، تراموا، بودجه رشت، جمع آوری بی. آر. تی، زیرساخت‌های گردشگری و پرداخت بدهی های شهرداری مطرح شد.

شهردار رشت در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جانباز اظهار داشت: امیدوارم نتایج این جلسه هم اندیشی کسب حمایت از نمایندگان و سایر مسئولان اجرایی باشد.

وی با اشاره به پروژه‌های کلان و عمرانی سال ۹۷ شهرداری رشت اظهار کرد: ان شاء الله بتوانیم در سال حمایت از کالای ایرانی شرایطی را فراهم کنیم رونق کسب و کار، اشتغال زایی و ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی رخ دهد.

شهردار رشت تصریح کرد: کالای ایرانی جایگاه ویژه ای دارد و می تواند با کالاهای منطقه رقابت کند.

نصرتی با اشاره به اینکه به بازنگری طرح تفصیلی در اجرای پروژه های کلان نیاز داریم گفت: مقدمات این کار فراهم شده است .

وی ابراز داشت: برای تصویب تراموا کار بزرگی انجام شد و بعد از این مصوبه با سازمان شهرداری ها جلسات منظمی برگزار کردیم و ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای آن مصوب شد.

شهردار رشت با بیان اینکه برای ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود جلسات زیادی را برگزار کردیم بیان کرد: یکی از راهکارهای رفع آلودگی رودخانه ها،جلوگیری از ورود فاضلاب خانگی است.

شهردار رشت ابراز داشت: تلاش می کنیم با حمایت و ورود سرمایه گذار بخش خصوصی و شیوه خرید تضمینی پساب معضل آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود را رفع کنیم و دکتر نوبخت نیز در این زمینه قول همکاری دادند.

 نصرتی با اشاره راه اندازی دستگاه زباله سوز اظهار کرد: ۲۵ درصد منابع مالی آن تامین شده و امیدواریم ساخت و نصب در برنامه ای مدون و زمان بندی شده به نتیجه برسد.

شهردار رشت بازنگری طرح تفصیلی رشت،تهیه طرح جامع حریم،ایجاد نواحی جدیدی در محدوده منطقه پنج،تهیه و تصویب طرح تراموا و همکاری برای ورود سرمایه گذار خرید تضمینی پساب با ایجاد تصفیه خانه برای رودخانه های زرجوب و گوهررود را از جمله پروژه های کلان شهرداری رشت عنوان کرد.

نصرتی فرصت سرمایه گذاری در پروژه ۱۲۴۳ هکتاری سراوان،ایجاد تصفیه خانه و حوضچه آرامش در سایت سراوان،بهینه سازی برنامه های تکمیل ناوگان اتوبوسرانی و پیاده سازی پروژه شهر هوشمند و شهرداری هوشمند را از دیگر پروژه های کلان مقیاس شهرداری رشت برشمرد.

وی از تملک بلوار ۹۰ متری از میدان گیل تا احمد گوراب خبر داد و بیان کرد: این پروژه در دو فاز انجام می شود و برای خرید املاک شرکت سپیدرود نیز به حمایت نمایندگان محترم مجلس نیازمندیم.

شهردار رشت با اشاره به توافق انجام شده با اداره کل منابع طبیعی برای احداث باغ ۴۵۰ هکتاری لاکان اظهار کرد: این پروژه پس از اجرا توسط سرمایه گذار منجر به جذب گردشگر و افزایش سرانه فضای سبز خواهد شد.

 نصرتی با اشاره به انعقاد ۳۱ تفاهم نامه در حوزه سرمایه گذاری مطرح کرد: این تفاهم نامه ها به مرور به قرارداد تبدیل می شوند و امیدواریم بتوانیم زمینه ورود سرمایه گذاران را روز به روز آسانتر کنیم.

وی از تهیه طرح جامع زیباسازی با اولویت شهر شب های روشن با ارتقای وضعیت نورپردازی و استفاده از مبلمان شهری منحصر به فرد خبر داد و گفت: باید از ورود ۳۶ میلیون گردشگر سالانه حداکثر استفاده را ببریم و از ظرفیت شب های زنده و پویای رشت نیز استفاده شود.

شهر خلاق خوراک یک برند انحصاری متعلق به رشت است / معرفی مهم ترین پروژه های ۹۷

نصرتی شهر خلاق خوراک را یک برند انحصاری متعلق به رشت عنوان کرد و افزود: ۱۷۰ نوع غذای محلی رشت در یونسکو ثبت شده است و امیدوارم با فراهم شدن زیرساخت از حضور گردشگران در رشت بهره مند شویم.

شهردار رشت احداث تقاطع غیر هم سطح ، احداث پل های عابر پیاده،احداث پارکینگ های طبقاتی،احداث مراکز آتش نشانی،احداث سامانکده و گرمخانه،احداث پارک های محلی،احداث ورزشگاه سلیمانداراب،تکمیل ساختمان اداری منطقه سه،تکمیل ساختمان شهرداری مرکز در میدان گیل،ایجاد سرویس های بهداشتی عمومی و تکمیل ترمینال مسافربری را از مهمترین پروژه های عمرانی سال ۹۷ شهرداری عنوان کرد.

 نصرتی از اجرای ۱۷ پروژه بازآفرینی شهری با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی خبر داد و گفت: تهیه طرح ساماندهی رودخانه زرجوب،تهیه طرح جامع بازآفرینی،احداث خانه سلامت،بهسازی و نوسازی محوطه خواهر امام و ...از جمله پروژه های بازآفرینی است.

در زمان ورود من به شهرداری پرسنل ۴ ماه حقوق معوقه داشتند و حق بیمه آن ها ۱۱ ماه پرداخت نشده بود

 نصرتی با اشاره به اینکه در زمان ورود من به شهرداری پرسنل شهرداری ۴ ماه حقوق معوقه داشتند و حق بیمه آن ها ۱۱ ماه پرداخت نشده بود گفت: شهرداری در حداقل ها با مشکل مواجه بود و ساختار سازمانی آن مشکل داشت و آن را اصلاح کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در پایان سال گذشته شرایطی را فراهم کردیم که دغدغه حقوق،مزایا و بیمه پرسنل تا حدود زیای رفع شد.

شهردار رشت با اشاره به اینکه شهرداری رشت نهمین شهر کشور است که سهام بانک شهر را دارا است گفت: اکنون شهرداری رشت هم منابع مالی و املاک را در کنار یکدیگر دارد و می توان به وسیله آنها بسیاری از پروژه ها در مقیاس کلان را اجرا کرد.

با ۱۳۱ میلیارد تومان بدهی که پرداخت کردیم می توانستیم ۵۰ دستگاه اتوبوس،۱۰ پارک محلی،۴ شهربازی و بسیاری از پروژه های عمرانی را بهره برداری کنیم

نصرتی از پرداخت ۱۳۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از بدهی های شهرداری در ۶ ماه دوم سال گذشته خبر داد و گفت: با این رقم می توانستیم ۵۰ دستگاه اتوبوس،۱۰ پارک محلی،۴ شهربازی و بسیاری از پروژه های عمرانی دیگر را بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به تجهیز و به روز رسانی کارخانه های آسفالت شهرداری رشت گفت: روزانه هزار تن آسفالت بدون تولید بدهکاری توسط شهرداری انجام می شود.

شهردار رشت با اشاره به افزایش ۱۵ دستگاه اتوبوس اسکانیا به رشت ابراز داشت: توافق نامه ای با بانک شهر برای خرید ۵۵ دستگاه اتوبوس منعقد شده و همچنین براساس توافق نامه انجام شده با پست بانک ۱۹ دستگاه اتوبوس دیگر نیز به ناوگان حمل و نقل رشت اضافه خواهد شد.

نصرتی راه اندازی اتاق شکوفایی شهری رشت گامی بزرگ برای توسعه رشت دانست و گفت: از ظرفیت کلیه نخبگان،متخصصان و افراد با تجربه در اتاق شکوفایی استفاده شد.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری باید در اولویت اول رشت قرار گیرد تصریح کرد: باید امنیت سرمایه گذاران تضمین شود و شرایط برای ورود آنان را تسهیل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز