خبرگزاری کار ایران

مصطفی سالاری مطرح کرد:

با تمام توان برای حل مشکلات جامعه کارگری تلاش خواهم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۱۷۴

استاندار گیلان کارگران را تلاشگران عرصه تولید دانست و با بیان اینکه کارگران حق بزرگی بر گردن هر جامعه‌ای دارند، گفت: با تمام توان برای حل مشکلات جامعه کارگری تلاش خواهم کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در نشست با تشکل‌های کارگری استان گیلان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، کارگران را تلاشگران عرصه تولید دانست و گفت: کارگران حق بزرگی بر گردن  هر جامعه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه قصد نداریم دولتی‌ها به‌تنهایی در تصمیم‌گیری‌هایی که آثار آن متوجه صنوف مختلف و جامعه کارگری است بیاندیشند، ادامه داد: باید در جلسات و کارگروهای مرتبط، از نظرات جامعه‌ای که بار اصلی تولید بر دوش آنان قرار دارد بهره گرفته و این عزیزان تاثیرگذار در تصمیم‌سازی و تصمیم گیری‌ها باشند .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به برگزاری کمیته‌های 48 گانه در بخش‌های مختلف استان خاطرنشان کرد: تاکید بنده این است که  نیمی از اعضای این کارگروه‌ها متشکل از اعضای غیر دولتی باشد.

استاندار گیلان نظرات غیر دولتی‌ها در جلسات را نظرات کاربردی، اجرایی، واقع‌بینانه و راهگشا دانست و گفت: تاکنون در بهره‌گیری از نظرات این عزیزان ضرر نکردیم.

وی خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان جامعه کارگری در جلسات تصمیم گیری را فرصت می‌دانیم و ان‌شاء‌الله از فرصت حضور این عزیزان در این جلسات بیشتر بهره خواهیم گرفت .

 سالاری با بیان اینکه چنانچه چرخ تولید بچرخد جامعه کارگری و کشور نیز حال و روز خوش‌تر خواهد داشت، تصریح کرد : برای هیچ‌کس خوشایند نیست این چرخه با مشکل مواجه شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بخش‌های مختلف کشور از قبیل نظام مالیاتی، گمرکی،  بانکی ، مالی و ... را تاثیر گذار در وضعیت تولید و جامعه کارگری دانست و گفت : کاهش درآمد ملی و رونق اقتصادی کشور موجبات کاهش درآمد  و خرید افراد و به طبع آن کاهش تولید و تعطیلی واحدهای تولیدی خواهد داشت و این حاکی از یک چرخه مرتبط به یکدیگر است .

استاندار گیلان از پرداخت 820 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به واحدهای تولیدی مصوب کارگروه رفع موانع تولید خبر داد و افزود : گیلان در پرداخت این تسهیلات در بین 31 استان کشور مقام نخست را به خود اختصاص داد .

وی به برگزاری منظم و هفتگی جلسات کارگروه رفع موانع تولید در استان اشاره و تصریح کرد : در این جلسات که با حضور مسئولین واحدهای تولیدی و مدیران اجرایی ذیربط در حدود 3 ساعت به طول می انجامد مشکلات واحدهای مختلف تولید بررسی و تمام تلاش در جهت رفع آن بعمل خواهد آمد  .

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : جامعه ای که بیشترین ضرر را از تعطیلی واحدهای تولیدی متحمل می شود ، جامعه کارگری است .

وی با بیان اینکه به سهم خود برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و جامعه کارگری وقت می گذاریم افزود : بخشی از این مشکلات استانی ، بخشی ملی و بخشی دیگر تابع شرایط جهانی است که به سهم خود با تمام توان در جهت حل مشکلات جامعه کارگری تلاش خواهم کرد .   

سالاری با اشاره به حمایت و پشتیبانی استان جهت افزایش شوراهای کارگری تصریح کرد : تشکیل شوراهای کارگری موجب خواهد شد تا کارگران منسجم تر، کارشناسی و در چارچوب بهتری مطالبات خود را پیگیری کنند .

 سالاری ، توسعه بوم گردی در گیلان را یکی از 30 محور گردشگری تعریف شده عنوان کرد و افزود :  در ساخت بخش های مرتبط با بوم گردی از حضور جامعه کارگری استقبال می کنیم و قالب این ساخت و سازها توسط بخش خصوصی انجام می پذیرید .

وی به سیاست های استان جهت توسعه بوم گردی اشاره و با ابراز امیدواری جهت رونق اشتغالزایی بخش کارگری در سال جاری گفت : مشاغل مرتبط با چوب از جمله محورهای اصلی مهارت مشاغل در اجرای طرح های بوم گردی به شمار می رود که گیلان می تواند در این زمینه پیشتاز باشد .

استاندار گیلان با اشاره به احداث نمایشگاه دائمی سازه های چوبی ، بومی و محلی گردشگری در رشت ادامه داد : در این نمایشگاه سازندگان سازه های چوبی گردشگری از سراسر کشور نمونه های کاری خود را در معرض نمایش عموم قرار می دهند تا محل خریدی برای متقاضیان باشد .

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه از تولید کنندگانی که واحدهای کارگاهی آنان در استان  مستقر باشد اجاره ی زمینی دریافت نخواهد شد  ادامه داد : در شهرک سفیدرود رشت نیز محدوده ای جهت استقرار این واحدهای تولیدی با شرایط مناسب در نظر گرفته شده است .

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد : گیلان با توجه به استعداد و توانمندی آن می تواند در فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی مقام نخست کشور را به خود اختصاص دهد .

گفتنی است در ابتدای این نشست تعدادی از نمایندگان تشکل های کارگری و بازنشستگی به  بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز