خبرگزاری کار ایران

شهیدی عنوان کرد:

جلوگیری از مشکلات زیست‌محیطی و کاهش آلودگی توسط ساخت تصفیه‌خانه

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۵۹۷

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: وجود تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌تواند در بحث آب‌گردانی و استفاده دوباره از آب نقش مهم و حیاتی داشته باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد علی شهیدی به مناسبت روز جهانی زمین پاک و با اشاره به رشد روزافزون جمعیت و افزایش سطح تقاضا برای تأمین کالا گفت: توسعه فعالیت‌های صنعتی لازمه پاسخگویی رفع این نیازها است. در این میان همسو با رفع نیازهای جمعیتی و رشد و توسعه صنعتی، حفظ و صیانت از محیط زیست امری غیرقابل اجتناب است.

وی با اشاره به حساسیت‌های زیست محیطی استان گیلان بر لزوم استقرار و تمرکز واحدهای صنعتی جدیدالتأسیس در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأکید کرد و گفت: مدیریت یکپارچه، تقویت زیرساخت‌ها و مدیریت بهینه زیست‌محیطی به‌ویژه در اموری مانند تصفیه فاضلاب های صنعتی با اجتماع واحدهای صنعتی در شهرک‌ها به راحتی میسر است و با هزینه‌هایی کمتر و عملی‌تر می‌توانیم به اهداف توسعه صنعتی دست یابیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان، ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب را از موارد مهم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور عنوان کرد و گفت: ساخت تصفیه‌خانه از مشکلات زیست‌محیطی جلوگیری می‌کند و آلودگی را کاهش می‌دهد.

وی در ادامه مسئله آب در کشور را بسیار جدی خواند و خاطرنشان کرد: وجود تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌تواند در بحث آب‌گردانی و استفاده دوباره از آب نقش مهم و حیاتی داشته باشد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان پراکندگی استقرار واحدهای صنعتی و عدم دسترسی راحت به صنایع مختلف در استان به دلیل مسافت زیاد شمالی- جنوبی استان و نیز مشکلات تخصیص زمین به عرصه های صنعتی را یکی از مهم ترین محدودیت های صنعتی در گیلان عنوان کرد و افزود: با توجه به آماده سازی زیرساخت ها در عرصه های صنعتیِ شهرک ها و نواحی صنعتی استان، سرمایه گذاری و آغاز فعالیت های صنعتی در این عرصه ها مواهب بسیاری در زمینه های مدیریتی، زیستی و اقتصادی دربر دارد.

وی برون سپاری بهره برداری و نگهداری از زیرساخت ها به بخش خصوصی و ایفای نقش نظارتی از سوی بخش دولتی و مدیریت صحیح هزینه کردها را از دیگر مزایای استقرار صنعت در شهرک های صنعتی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در پایان گفت : بهره مندی از زیرساخت های صنعتی و مدیریت بهینه زیست محیطی مزیت استقرار صنعت در شهرک های صنعتی است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز