خبرگزاری کار ایران

بررسی عدم پرداخت اعتبار خرید دستگاه زباله سوز رشت در جلسه شورا

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۶۸۲

در سی و ششمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت عدم پرداخت حق بیمه معوقه کارکنان شهرداری رشت بررسی شد.

به گزارش ایلنا از رشت،رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت به برنامه‌های هفته سلامت اشاره و تصریح کرد: هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت با شعار( سلامت برای همه و در هر کجا) برگزار می شود و امیدوارم توجه به سلامت مردم فقط مختص به این هفته نباشد.

وی با اشاره به راه اندازی کانون سلامت محله شهرداری رشت بیان کرد: نخستین کانون سلامت محله هفته گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در رشت افتتاح شد و این اقدام گام موثری در راستای توجه به سلامت شهروندان است.
فاطمه شیرزاد به الزام شهرداری رشت مبنی بر احداث کلینیک مختص کارکنان شهرداری رشت اشاره و تصریح کرد: شورا در دوره های گذشته نیز تا حدودی به زیر ساختهای این مهم توجه و امیدواریم با راه اندازی کلینیک مجهز و تخصصی متعلق به کارکنان شهرداری رشت در حوزه تقسیم سرانه سلامت گام های خوبی برداشته شود.
 
وی با بیان اینکه تفاهم نامه های همکاری ما بین شهرداری رشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان منعقد شده است گفت: در بیشتر تفاهم نامه‌های ما بین شهرداری و دستگاه های دولتی از ظرفیت شهرداری و شورا استفاده می شود اما پس از آن جایگاهی برای شهرداری رشت تعریف نمی کنند.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت افزود: راه اندازی مرکز نگهداری معتادین متجاهر توسط شهرداری رشت از دیگر اقدامات در راستای توجه به مباحث اجتماعی است.
شیرزاد به معوقات بیمه کارکنان شهرداری رشت اشاره و تصریح کرد: این مشکل در دوره های گذشته نیز وجود داشته و مدیر ارشد هر سازمان و دستگاهی ملزم به پرداخت حقوق، حق بیمه و.. کارکنان است اما متاسفانه همواره شاهد مشکلات مالی و مسدود شدن حسابهای شهرداری رشت هستیم.
 
وی مدیران شهرداری رشت را بازوی اجرایی اعضای شورا دانست و گفت: امیدوارم شهردار رشت با دقت بیشتری به این حوزه توجه و دغدغه های کارکنان شهرداری پیرامون عدم پرداخت حق بیمه معوقه و...را برطرف کند.
شیرزاد به المانهای شهر رشت اشاره و اظهار کرد: برخی از این المانها نیازمند بازنگری هستند .
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به آلودگی دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت بیان کرد: آلودگی این دو رودخانه موضوع پنهانی نیست و انتظار داریم در بودجه های استانی به این مهم اعتبار مشخصی اختصاص پیدا کند.
 
وی با ابراز گلایه از عدم اختصاص ۲۵ درصد منابع دولتی به منظور خرید دستگاه زباله سوز برای سراوان تصریح کرد: متاسفانه ۲۵ درصد اعتبار دولتی به منظور خرید زباله سوز برای سراوان به شرکت TTS پرداخت نشده و این در حالی است که معضل زباله سراوان بارها مطرح شده است.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به وضعیت نامناسب سرویس های بهداشتی سطح شهر اشاره و بیان کرد: باید از ظرفیت واقفین و خیرین سلامت در این حوزه بهره مند شد و احداث سرویسهای بهداشتی عمومی در برخی از مناطق رشت بسیار حائز اهمیت بوده و در پیاده راه فرهنگی، حاجی آباد، صیقلان و... فقدان سرویس بهداشتی موجب گلایه شهروندان شده است.
 
شیرزاد با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر رشت همواره از جذب سرمایه گذار حمایت کرده گفت: باید موانع پیش روی سرمایه گذار برداشته شود و با تسهیل در امور شرایط حضور و مشارکت آنان فراهم شود.
وی به نصب مخازن زباله و سطل های تفکیک دو قلوی زباله در سطح رشت اشاره و تصریح کرد: سازمان پسماند شهرداری رشت بر اساس بودجه مصوب و ضوابط نسبت به خرید و نصب مخازن زباله در نقاط مختلف شهر اقدام کند .
عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت افزود: شهر رشت جزو نخستین شهرهایی بود که مریضخانه در آن راه اندازی شد.
اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه چند سالی است که سرای محلات رشت راه اندازی شده اما به خوبی از آن استفاده نشده است تصریح کرد: راه اندازی کلینیک تخصصی برای کارکنان شهرداری رشت نیازمند تخصص است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز باید بر اساس تفاهم نامه ای که در این زمینه با شهرداری رشت منعقد کرده همکاری کند.
حاجی پور با بیان اینکه با کلیات راه اندازی کلینیک تخصصی شهرداری رشت موافق هستم گفت: باید موارد پیرامون این موضوع با جزئیات بررسی و در نهایت تصمیم گیری شود.
حاجی پور با بیان اینکه تمامی اقدامات باید به استاندار اطلاع داده شود گفت: ما وظیفه داریم برای تحقق حقوق مردم تلاش کنیم و متاسفانه طی سالهای اخیردولت حق مردم گیلان را ادا نکرده است.
وی با قدردانی از زحمات معاون رئیس جمهور بیان کرد: محمد باقر نوبخت در تلاش به منظور رفع مشکلات مردم گیلان است و این مهم با مساعدت و همدلی همه مدیران استانی و شهر رشت محقق می شود.
محمد حسن عاقل منش با بیان اینکه آگاهی رسانی در حوزه پیشگیری در بحث سلامت بسیار حائز اهمیت است گفت: پیشنهاد راه اندازی کلینیک تخصصی کارکنان شهرداری رشت در دوره های گذشته نیز مطرح شد و یقینا شهرداری رشت امکان ارائه تمامی خدمات تخصصی در این کلینیک را نداشته و دانشگاه علوم پزشکی نیز نمی تواند تمامی خدمات تخصصی را در یک کلینیک ارائه کند.
وی با اشاره به معوقات بیمه کارکنان شهرداری رشت بیان کرد: شهرداری رشت باید ملزم به پرداخت معوقات بیمه در اسرع وقت شود تا در صورت نیاز همکاران شهرداری رشت بتوانند به بهترین کلینیکها به منظور درمان مراجعه کنند.
عاقل منش افزود: یقینا با این اقدام مجموعه همکاران شهرداری رشت از رفاه نسبی برخوردار می شوند.
محمد حسن علیپور افزود: فرهنگ سازی باید در تمامی مباحث مورد توجه باشد و پرداخت معوقات بیمه کارکنان شهرداری رشت در اولویت قرار بگیرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز