خبرگزاری کار ایران

در دیدار مدیران شهری با امام جمعه رشت مطرح شد ؛

بی رغبتی پیمانکاران برای مشارکت در مناقصه‌های شهری به دلیل بی ثباتی ارز/ انتخاب مجری برای طرح« شهر شب های روشن »

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۶۸۸

امام جمعه رشت به ضرورت توجه به بخش فرهنگی در پروژه های شهری تاکید کرد و گفت:برنامه‌ریزی‌های کلان شهری نباید به نحوی باشد که افسار حرکت از دست مجریان خارج شود.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود نصرتی،شهردار رشت به همراه جمعی از مدیران شهرداری رشت با حجت الاسلام فلاحتی،امام جمعه رشت دیدار و گفت و گو کردند.

 نصرتی در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۷ شهرداری آرمانی درنظر گرفته شده است اظهار کرد: امسال یکهزار و ۶۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری توسط شورای اسلامی رشت مصوب شده است و همچنین مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان نیز در صورت تحقق درآمد به صورت کد ستاره دار درج شده است.

شهردار رشت تغییر و نوسانات بازار ارز را در تحقق بودجه شهرداری تاثیرگذار دانست و افزود: در صورت عدم تثبیت قیمت ارز شهرداری‌ها و کشور با مشکل مواجه خواهند شد و پیمانکاران در مناقصه ها شرکت نمی کنند.

شهردار رشت احداث تقاطع غیر هم سطح،زباله سوز،افزایش ناوگان اتوبوسرانی،پیگیرى براى راه اندازى تصفیه خانه فاضلاب رودخانه ها با خرید طرح تضمینی پساب،شهر شب های روشن تملک و اجراى بلوار ۹۰ مترى و پارکینک طبقاتى و .. را از جمله پروژه‌های شهرداری در سال جاری  برشمرد.

 نصرتی با اشاره به اینکه برای طرح "شهر شب های روشن" مدیر پروژه انتخاب کردیم ابراز داشت: تفاهم نامه‌ای با شرکت‌هاى تخصصى بانک شهر در این خصوص منعقد می‌شود و با نورپردازی مناسب طرح شهر شب های روشن را اجرا می کنیم.

شهردار رشت تصریح کرد:در طرح شهر شب‌های روشن،مسائل فرهنگی را درنظر گرفته‌ایم که در کنار حفظ شئونات اسلامی گردشگران داخلی و خارجی نیز از آن بهره مند شوند.

حجت الاسلام فلاحتی،امام جمعه رشت نیز با اشاره به اینکه خوبی‌های نصرتی را از امام جمعه قزوین شنیدم گفت: ان شاالله نصرتى بتواند در رشت همانند قزوین خدمات موثری ارائه کند.

وی شهرداری را نهادی خدمت رسان عنوان کرد و گفت: شورای شهر اتاق فکر شهرداری است و امیدوارم مدیران شهرداری در مسیر خدمت رسانی موفق باشند.

وی با اشاره به ۲۵۰ تالاب بزرگ و نیمه بزرگ در گیلان اظهار کرد: این تالاب ها می تواند مشکلات آب کشاورزی استان گیلان را برطرف کند .زمانی این  تالاب ۷ متر عمق داشت اما به علت بی توجهی مسئولان عمق این تالاب به یک و نیم متر رسیده و به جای اینکه این تالاب محلی برای درآمد استان باشد بلای جان شهروندان شده است.

وی در آخر خواستار توجه جدی  به حل مشکل زباله  سراوان، ترافیک و فاضلاب شهری از سوی مدیریت شهری شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز