خبرگزاری کار ایران

شهرداری رشت خبر داد:

تغییر زمان جشنواره «شهر خلاق خوراک »از مرداد به آذرماه/ امکان گرفتن اعتبار ملی برای این رویداد بین المللی/ در صورت نرسیدن به اهداف جشنواره آن را لغو می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۸۴۵

اعضای شورای شهر رشت با کلیات برگزاری جشنواره شهر خلاق موافقت کردند، مشروط به اینکه برنامه‌ها و هزینه‌هایی که تاکنون صورت گرفته و حامیان مالی برای کاهش هزینه‌ها پیش از جشنواره به شورای شهر گزارش شود.

به گزارش ایلنا از رشت،سی و نهمین جلسه شورای شهر رشت با حضور شهردار برگزار شد. دستور جلسه این هفته، میزبانی شهرداری رشت برای شهر خلاق خوراک بود که برگزاری آن به پیشنهاد دبیرخانه آن در یونسکو، به آذرماه موکول شده است.

در این جلسه، همچنین تعرفه بهای سازمان عمران و بازآفرینی مصوب شد. اعضای شورا همچنین با لایحه تفویض اختیار شهردار به مدیران مناطق و سازمان ها موافقت کردند. همچنین کمک مالی به پاکبانی که ۶ماه پیش در اثر تصادف رانندگی دچارآسیب های جدی شده بود، مورد موافقت قرار گرفت.

محمد حسن علیپور نیز خواستار تذکر به شهردار شد و تصریح کرد: شرکت های پیمانکار، پاکبانان را مجبور می کنند در شرایط غیر ایمن، بلوارها و بزرگراه ها را رفت و روب کنند و همین عامل تصادف پاکبان ها می شود و اگر هم در انجام کار قصور کنند، تهدید به اخراج می شوند.

لایحه دیگر، بررسی تعرفه بهای خدمات سازمان عمران و بازآفرینی بود که با نظر موافق کمیسیون عمران و بودجه شورا، به تصویب رسید.

رئیس شورا در حضور شهردار خواستار تسریع در تکمیل ساختمان اداری گیل شد و گفت: مدیریت شهری در آماده سازی ساختمان جدید شورای شهر رشت نیز تعجیل کند.

امیر حسین علوی در مورد مرمت بناهای تاریخی که در مالکیت شهرداری است، نیز خواستار تسریع در اجرای عملیات زیر نظر سازمان میراث فرهنگی شد و تاکید کرد: مرمت این ساختمان ها با توجه به محدودیت زمان اجرای پروژه با توجه به اقلیم گیلان هرچه زودتر آغاز شود.

دستور بعدی، برگزاری جشنواره فرهنگی، گردشگری مشترک بین شهر رشت و شهر پاراما ایتالیا(شهر خلاق خوراک) بود. این لایحه پیش از این در کمیسیون فرهنگی شورا برسی شده بود.

حضور رشت در شبکه شهرهای خلاق خوراک یک فرصت گردشگری است که در دو سال اخیر اقدام‌های خوبی برای برند‌سازی و استفاده از جذب منابع برای پروژه‌های مشارکتی صورت گرفته است.امسال رشت و یکی از شهرهای ترکیه،میزبان شبکه شهرخلاق خوراک هستند. تاریخ برگزاری جشنواره نیز  که پیش از این مرداد اعلام شده بود، به آذر ماه موکول شده است.

شهردار رشت نیز برگزاری این جشنواره را یک فرصت گردشگری خواند و خواستار افزودن موضوع زیست محیطی با پیوستن دبیرخانه یونسکو به این اجلاس شد و تاکید کرد: با توجه به اینکه تاریخ برگزاری مراسم به تعویق افتاده است، می توان از اعتبارات ملی هم برای این رویداد بین المللی بهره برد. و معضل زیست محیطی را نیز در کنار این رویداد مورد توجه یونسکو قرار داد.

نصرتی افزود: باید حداکثر استفاده را از اجلاس داشته باشیم و فرصت داریم تا اسپانسر‌های مالی پیدا کنیم و از سازمان برنامه و بودجه نیز اعتبار بگیریم و اگر نتوانیم به این اهداف دست یابیم، برنامه را لغو می کنیم.

نصرتی افزود: اگر رشت نتواند امسال این میزبانی را داشته باشد، این امتیاز را از دست می دهد. ضمن اینکه رشت جزو هفت شهر نخستی بود که توانست این امتیاز را از یونسکو دریافت کند و اگر اکنون بخواهد اقدام نماید، شرایط بسیار سخت تر شده است.

  در بودجه امسال شورا برای این اتفاق رقم ۱میلیارد و ۲۰۰ تومان مصوب شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز