خبرگزاری کار ایران

رنجکش مطرح کرد:

اعتمادسازی مهمترین عامل برای جلب مشارکت‌های مردمی است

کد خبر : ۶۱۵۹۷۵

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: اعتماد سازی مهمترین عامل برای جلب مشارکت های مردمی در جامعه است.

به گزارش ایلنا از آستارا،  یونس رنجکش در مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان شهرستان مرزی بندر آستارا افزود: با انجام شفافیت سازی در عملکردها می توانیم اعتماد عمومی را جلب و حضور و مشارکت مردم را در برنامه های توسعه اجتماعی در جامعه افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد بویژه انجمن های حمایتی با توجه به نقش محوری آنها در اقدامات پیشگیرانه و کاهش آسیب های اجتماعی  باید با عملکرد مضاعف اعتماد عمومی را جلب کنند.

به گفته وی، یکی از برنامه هایی که انجمن حمایت از زندانیان برای جلب و تقویت مشارکت های عمومی در راستای پیش برد اهداف خود باید انجام دهد ارائه گزارش های جامع و  شفاف  از عملکرد های خود به مردم است.

وی ادامه داد: بادید تلاش شود در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی حضور پر رنگ مردم را در حوزه های مختلف همراه کرد و هر میزان مردم حضور بیشتر و مشارکت فراگیر داشته باشند می توانیم به اهداف بهتر دسترسی پیدا کینم.

وی با اشاره به مشکلات و چالش های حضور زندانیان در زندان ها و هزینه هایی که در ابعاد مختلف برای جامعه دارد یادآور شد: همه ما وظیفه داریم از هرگونه اقدامی که موجب بروز چالش های اجتماعی می شود پیشگیری کنیم و آموزش های عمومی از مهمترین راهکارهای پیشگیرانه است .

وی ادامه داد: همه کسانیکه وارد زندان می شوند شاید افراد مجرم با آن تربیت و نگاهی که از جرم داریم نباشند بلکه بر اثر حادثه ای دچار مشکلی شده اند که باید تلاش کنیم افراد خانواده زندانی را از بسیاری از چالش های جدید مصون نگه داریم.

وی فعالیت انجمن حمایت از زندانیان را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر و تحسین دانست و ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در آستارا خواستار فراگیر شدن فعالیت های این انجمن شهرستان شد.

در ادامه این جلسه دادستان و رئیس زندان عمومی آستارا نیز سخنانی در خصوص فعالیت های انجمن ارائه کردند و سپس رئیس مرکز امور اجتماعی و مراقبت اداره کل زندان های گیلان گفت: 13 انجمن حمایت از زندانیان با هدف جلب مشارکت های عمومی در این استان فعال است .

وی اضافه کرد: توفیق انجمن ها در اجرای برنامه های آموزشی مستلزم داشتن درآمد است و وقتی خانواده یک زندانی به علت حبس سرپرست، با مشکل روبه رو می شود، گروه های اجتماعی باید به آن خانواده کمک کنند.

وی با بیان ضرورت وجود درآمد پایدار برای توفیق در برنامه های حمایتی خاطرنشان کرد: انجمن های حمایت از زندانیان به دلیل نداشتن درآمدهای مالی باید با کمک خیران، در حوزه خود تاثیر گذار باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز