خبرگزاری کار ایران

سالاری خبر داد:

رهاسازی آب سد برای آبیاری مزارع کشاورزی گیلان از 8 اردیبهشت

کد خبر : ۶۱۵۹۷۸

استاندار گیلان گفت: آب سد سفیدرود برای تسریع در فعالیت های کشاورزی از 8 اردیبهشت رهاسازی می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در حاشیه آغاز نخستین نشاء مکانیزه برنج در استان بر اساس تقویم زراعی با اشاره به بارندگی های روزهای گذشته و تاثیر مثبت آن در ذخیره‌سازی آب اظهار داشت: طی روزهای اخیر میزان ورود آب به سد منجیل بیش از 95 مترمکعب در ثانیه بود، در حالی‌که بر اساس آمارهای موجود پیش از این میزان ورود روزانه آب  حدود50مترمکعب گزارش شده است.

وی با بیان اینکه میزان ذخیره آبی تحت مدیریت استان نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است، بر لزوم هم افزایی و همدلی مردم و مسئولان تاکید کرد و گفت: در سایه همدلی می‌توان سال زراعی خوبی را سپری کرد.

 سالاری، شخم زمستانه کشاورزان را اقدامی اثرگذار در مدیریت بهینه مصرف آب کشاورز  از سوی کشاورزان گیلانی خواند و افزود: لایروبی بیش از هزار کیلومتر از نهرها و شبکه های آبی گیلان در زمستان سال گذشته تاثیر مثبتی برای مدیریت آب کشاورزی استان داشته است.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: همکاری کشاورزان در مدیریت بهینه آب قابل تقدیر است و در جهت سهولت بخشی به روند اجرایی فعالیت های آنها رهاسازی آب سد از 8 اردیبهشت رهاسازی می شود.

وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده در نشست‌ها و کارگروه‌های کشاورزی استان برای مدیریت حوزه آبی، خاطر‌نشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته براساس الگوهای جوی، سال زراعی دشواری را پیش رو داریم اما در سایه الطاف الهی،تلاش مسئولان و همدلی کشاورزان پایان خوشی را شاهد خواهیم بود.

 سالاری بر ضرورت انجام بیمه کشاورزی به عنوان بیمه‌ای حمایتی برای مزارع تاکید کرد و گفت: با اتکاء به برنامه‌ریزی‌های مدون، همت کشاورزان و پشتوانه بیمه کشاورزی می‌توان وضع موجود را به بهترین شکل کنترل کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز