خبرگزاری کار ایران

شاه محمدی خبر داد:

جذب 50 میلیارد ریال تسهیلات صنایع دستی در گیلان

کد خبر : ۶۱۶۳۲۹

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از جذب 50 میلیارد ریال تسهیلات صنایع دستی در بخش اشتغال خانگی و پشتیبانی درسال 96خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، سلمان شاه محمدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی طی سال گذشته، بر مقوله آموزش و پژوهش تاکید کرد و اظهار داشت:در سال96 موضوع آموزش صنایع دستی به ویژه در روستاهای هدف گردشگری،مناطق کمتر توسعه یافته،زندانها و در بین عشایر استان مورد تمرکز قرار گرفت و نتایج خوبی را به دنبال داشت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر لزوم پژوهش در کنار تولیدات هنری و سنتی،به برگزاری چند جشنواره با هدف رقابت افزایی در حوزه تولید محصولات با کیفیت اشاره کرد و تصریح کرد:کاربردی سازی تولیدات سنتی و توجه به سلایق مصرف کنندگان افزایش فروش و توسعه روند تولید را به دنبال دارد.

شاه محمدی به سهم تسهیلات تعریف شده صنایع دستی گیلان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سهم مذکور 67 میلیارد و 500 میلیون ریال در بخش اشتغال خانگی و پشتیبانی بوده که این رقم برای یک هزار و 137 طرح صنایع دستی و هنرهای سنتی تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 50 میلیارد ریال از اعتبارات مصوب صنایع دستی استان جذب شده و مابقی تسهیلات تعریف شده تا پایان فصل بهار تخصیص می یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز