خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت :

اشتغالزایی محور توسعه است/مدیران شهرستان باید اطلاعات کافی از ارائه تسهیلات اشتغالزایی داشته باشند

کد خبر : ۶۱۶۳۵۴

فرماندار رشت اشتغالزایی را محور توسعه دانست و اظهار کرد: با اجرای طرح‌های اشتغالزایی به فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود شهرستان پی ببریم.

به گزارش ایلنا از رشت، سیدمحمد احمدی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه دهیاران و بخشداران در خط مقدم اشتغالزایی روستایی هستند، گفت: متقاضیانی در سامانه ثبت‌نام کردند که درخواست‌هایی با موضوع پرورش دام غیرصنعتی داشتند و پس از برآورد متخصصان و کارشناسان امر به این نتیجه رسیدیم که با کمک بخش خانگی این موضوع را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده که پرورش دام سبک در تعداد پنج الی 6 عدد پاسخگو نیست و نمی‌تواند باعث رونق اقتصادی در روستا شود اما باتوجه به حجم تقاضاها با حمایت استاندار می‌توانند از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شوند.

احمدی تصریح کرد: پرورش ماهی در مزارع خانگی، نوغانداری، پرورش دام نیمه صنعتی و سبک از دیگر ظرفیت‌های اشتغال روستایی است که می‌تواند در کمیته فنی شهرستان مورد بررسی قرار گیرد و در صورت پاسخگو بودن و تایید استان تا سقف 250 میلیون تومان از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شود.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: طرح‌های تلفیقی استخرها و اقامتگاه‌های شناور بر روی تالاب‌ها ازجمله طرحهای حوزه گردشگری است که مورد استقبال کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بوده و بصورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: احداث بازارچه‌ها در شهرها و روستاها که محلی برای ارائه محصولات صنایع دستی و بومی بوده، از دیگر فرصت‌های سرمایه گذاری است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران شهرستان باید اطلاعات کافی از ارائه تسهیلات اشتغالزایی داشته باشند، گفت: در موضوعات بومگردی و اشتغالزایی هدف رونق اقتصادی و حمایت از تولید داخلی است و با هر اهمالی مقابله می‌شود، براساس قوانین و اختیاراتی که قانون به دستگاه‌ها داده شده، تقاضاها پیگیری می‌شود.

احمدی با تاکید بر اینکه بخشداران باید روزانه پیگیر موضوعات اشتغال باشند و  مسائل و موانع را رصد و گزارش کنند، بیان کرد: طرح‌های اشتغالزایی را یک اولویت می‌دانیم و در این راستا باید از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم و موضع انفعال نگیریم، تغییرات اشتغالزایی باید مشهود باشد.

وی اضافه کرد: هیچ هزینه‌ای اضافی از متقاضیان دریافت نمی‌شود و دولت و نظام به‌رغم همه محدودیت‌های موجود این هزینه را گذاشته تا همه مردم از رفاه برخوردار شوند و در چرخه اشتغال ورود پیدا کنند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه معمولا مشکلات در اجرای طرح بروز می‌کنند لذا اگر موردی بود دستگاه‌ها گزارش دهند، افزود:‌ شیلات، گردشگری و صنعت و معدن باید تحرک جدی در ارسال و ثبت‌نام پرونده‌های اشتغال داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز