خبرگزاری کار ایران

شیرزاد تاکید کرد:

صیانت از تالاب عینک رشت به‌عنوان جاذبه گردشگری و خدادادی

کد خبر : ۶۱۶۴۰۷

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای‌شهر رشت گفت: از تالاب عینک رشت به‌عنوان یک جاذبه گردشگری و خدادادی باید صیانت شود.

به گزارش ایلنا از رشت،  فاطمه شیرزاد با اشاره به جاذبه های گردشگری تالاب عینک رشت اظهار کرد: سال گذشته موضوع ثبت تالاب عینک رشت در کمیسیون بهداشت شورا بررسی و مقدمات این مهم تهیه و برای اداره کل محیط زیست گیلان ارسال شد.

وی با بیان اینکه اخیرا شاهد بازگشایی دریچه های اطراف تالاب توسط برخی شالیکاران حاشیه آن بوده‌ایم، تصریح کرد: دریچه‌های اطراف تالاب عینک توسط برخی از شالیکاران ساکن حاشیه آن به منظور استفاده از آب موجود برای کشت و زرع بازگشایی و این اقدام موجب کاهش آب تالاب شده است.

شیرزاد افزود: تالاب عینک رشت از نظر مساحت دومین تالاب بزرگ گیلان محسوب می شود و قرار گرفتن آن در محدوده شهر یکی از ویژگیهای خاص این تالاب است.

وی ورود فاضلاب شهری و صنعتی به داخل تالاب عینک رشت طی سالهای اخیر را یک فاجعه زیست محیطی دانست و گفت: شهرداری رشت در راستای حفظ و صیانت از تالاب عینک رشت نسبت به جذب سرمایه گذار اقداماتی انجام داده و در حال حاضر چندین سرمایه گذار برای این موضوع اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت با بیان اینکه متولی تالاب‌ها سازمان آب منطقه‌ای است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بر اساس قانون شهرداری رشت متولی تالاب نیست بنابراین باید با همکاری دیگر دستگاه های مسئول این مهم تحقق پیدا کند.

شیرزاد افزود: برای پیوستن تالاب عینک رشت به جمع تالاب شهرها باید در راستای حفظ اکوسیستم طبیعی آن تلاش شود و کاهش آب تالاب عینک طی چند وقت اخیر موجب بروز کم آبی و هشداری جدی در این باره محسوب می شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز