خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

توسعه گردشگری دریایی نقش مهمی در تقویت اقتصاد ملی و توسعه کلان دارد

کد خبر : ۶۱۶۵۳۹

استاندار گیلان توسعه گردشگری به ویژه در حوزه دریایی را یک ضرورت دانست و گفت: گردشگری دریایی نقش مهمی در تقویت اقتصاد ملی و توسعه کلان دارد.

به گزارش ایلنا از بابلسر، مصطفی سالاری در نشست مشترک استانداران استان های ساحلی خزر در بابلسر، به دستاوردهای این نشست اشاره و اظهار کرد: در نشست امروز استعدادهای مشترک و شیوه بهره گیری از این ظرفیت ها مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات موجود در بخش کشاورزی، دریایی و گردشگری مطرح شد.

وی با بیان اینکه استان‌های ساحلی منافع مشترکی دارند، بسته بندی و برندسازی محصولات را عنوان دیگری از مباحث مطرح شده خواند و افزود: مشکلات مشترک بین 3 استان در سایه همکاری، هماهنگی و هم افزایی مرتفع می شود.

سالاری تصریح کرد: متاسفانه در بخش گردشگری نیز استفاده مناسبی از حوزه دریا نداشته‌ایم، درحالی که تقویت گردشگری دریایی نقش بسزایی در اقتصاد ملی و توسعه کلان دارد.

وی با اشاره به ضرورت حل معضل پسماند در سه استان گیلان،گلستان و مازندران، گفت: برای حل این مشکل باید از ظرفیت نمایندگان ولی فقیه در استان ها و نمایندگان مردم در مجلس شرای اسلامی بهره گیری کنیم.

سالاری، ایجاد یک محور ساحلی یا ریلی مشترک بین سه استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید یک طرح مشترک علمی و اقتصادی در جهت ایجاد محور ساحلی بین 3 استان تهیه شود.

 نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به توسعه تجارت با کشورهای سی. آی. اس اشاره و خاطرنشان کرد: بهره مندی از ظرفیت های دریای خزر تاکنون به صورت جداگانه از سوی استان ها پیگیری می شد که بر اساس توافقات صورت گرفته از این پس به صورت مشترک با همکاری سه استان پیگیری می‌شود تا با مصوبات حاصل از پیگیری آن  گام های ارزشمندی در سطح ملی برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز